FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Treball en xarxa i art brut, a l'acte d'inauguració de "Jo també sóc del barri"
Acte d'inauguració de l'exposició 26.03.2015 Programes Socials  -  Més de 80 persones van assistir a l'acte celebrat amb motiu de l'exposició "Jo també sóc del barri", en què els agents implicats van mostrar la seva satisfacció per l'èxit del projecte. Les obres es poden visitar a la Sala d'Exposicions de l'edifici l'Àgora fins el 30 d'abril.

El director de la FAS, Jordi Prat, va obrir l'acte d'inauguració del passat dimecres 25 de març, que va fer confluir en una mateixa taula persones representants de tots els agents que han fet possible que avui existeixi l'exposició "Jo també sóc del barri". La taula va reunir el mateix director, Jordi Prat, la vicerectora d'Estudiants i Cooperació, Sílvia Carrasco, la coordinadora del programa de Justícia de la FAS, Sara Martínez,  la coordinadora docent del CE Can Llupià Roser Fernández, i l'artista i professor de la UAB Andrea Noferini/Alter Krapp.

El treball en xarxa va ser la característica del projecte ressaltada per Jordi Prat, ja que, que segons ell, "sense el treball conjunt la iniciativa no hauria estat possible". I és que l'exposició "Jo també sóc del Barri" és resultat de la interacció del professor Alter Krapp, que va proposar una idea a la FAS; de la gestió i el voluntariat de l'activitat per part de la FAS en coordinació amb el Centre Can Llupià; de la participació de més de 50 joves del centre i de la implicació de Cultura en Viu, que ha permès gaudir de l'exposició durant dos mesos a la UAB.

Tant el professor i artista Andrea Noferini com la responsable Sara Martínez van referir-se a l'evolució, canvi i, sobretot, creixement del projecte. "Un projecte petit que va aparèixer i s'ha fet gran", va dir Noferini. El que va néixer com una idea d'un professor implicat socialment per fer una activitat de pintura creativa ha arribat a una exposició artística amb, fins i tot, projecció d'itinerància, amb l'objectiu d'unir l'art, la comunitat i la justícia juvenil.

Roser Fernàndez, com també ho va fer el professor, va referir-se a l'Art Brut, una perspectiva de concebre l'art que l'entén, no com a resultat, sinó com a procés. "L'art esdevé el vehicle per expressar emocions i vides", va afirmar. I és aquesta idea d'art en què es va basar l'activitat a Can Llupià i el que, segons Fernàndez, "ha permès que més de 50 joves s'expressessin".

També va mencionar les realitats i les procedències dels joves interns a Can Llupià. "L'art ha estat terapèutic per a aquests joves d'entre 13 i 21 anys, que no poden sortir del centre". Va comentar que hi ha collages "molt colpidors i emocionants" i que "l'alegria anava creixent entre ells a cada sessió del taller".

Sara Martínez, per la seva banda va explicar també la magnitud del Programa de Justícia de la FAS, que compta enguany amb més de 100 estudiants voluntaris i voluntàries a centres de justícia de dones, homes i menors,  i va animar les persones assistents a participar en activitats de voluntariat. La Dra. Sílvia Carrasco, en la mateixa línia, va explicar la importància d'aquest tipus de projectes en l'àmbit de la transferència de la universitat i com el contacte i l'experiència dels estudiants és vital per al seu desenvolupament personal i professional.

El taller que ha donat lloc a l'exposició es va dur a terme el curs passat, de gener a juny, durant sis mesos, entre 55 joves d'entre 13 i 21 anys. Hi van participar 10 mestres del centre, 2 voluntaris de la FAS i es van fer 27 sessions, una per setmana, de dues hores cadascuna. Les obres són a la Sala d'Exposicions de l'Edifici l'Àgora des del passat 9 de març i es podran visitar fins el 30 d'abril.

Al següent vídeo, les persones impulsores de la iniciativa expliquen quin ha estat el procés de naixement i creixement del projecte.

Anar a Notícies