FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Reflexionem sobre models estètics imposats
Activitat del voluntariat de Salut per al Dia Internacional de les Dones 06.03.2015 Salut  -  En el marc de la commemoració del Dia Internacional de les Dones, el grup de voluntariat de Salut de la FAS organitza el dimarts 10 de març un Xiringu especial a la Plaça Cívica per a reflexionar i desmuntar els estereotips estètics i corporals sobre les dones.

La UAB s'omple d'activitats amb motiu del Dia Internacional de les Dones, celebrat el 8 de març. La FAS, en el marc de les activitats coordinades per l'Observatori per a la Igualtat, se suma una vegada més a la commemoració i a la reivindicació d'una societat igualitària i lliure de sexisme. Per a avançar en aquesta direcció, el grup de voluntariat de Salut organitza una activitat especial el proper dimarts 10 de març a les 13.30 h a la Plaça Cívica: un "Xiringu" sobre gènere per a reflexionar sobre els models estètics imposats, com ara les talles, les dietes o depilar-se.

L'objectiu és crear un espai per a fer visible una problemàtica poc identificada socialment, generar debat en el si de la universitat, discutir sobre els estereotips lligats al gènere i desmuntar el discurs heteropatriarcal imperant en la societat.

Així, les voluntàries i voluntaris de Salut duran a terme el "Xiringu" habitual, però amb especial sensibilitat amb el tema del gènere, treballant l'estètica amb la intenció de desmuntar les directrius socials imposades sobre el físic i el comportament de les dones i animant a la reapropiacó del propi cos i a la presa conscient de decisions.

Des de la FAS us animem a acostar-vos a la Plaça Cívica el proper dimarts i a participar en el debat. A més, durant tota la setmana, col·lectius, entitats, departaments, centres docents i grups de recerca de la universitat faran espectacles, conferències, exposicions, tallers, videofòrums i taules rodones. En aquest enllaç podeu consultar el programa complet d'activitats.

Anar a Notícies