FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Tallers especials per celebrar el Nadal, al voluntariat de la FAS
Tallers de Nadal a la Vall d'Hebron 17.12.2014 Programes Socials  -  Els programes de Justícia i Sociosanitari de la FAS han preparat, per al mes de desembre, activitats diferents per acostar les festes de Nadal a centres hospitalaris i penitenciaris

Més de 70 estudiants de la UAB ja fan voluntariat a al Programa de Justícia de la Fundació Autònoma Solidària (FAS) i condueixen activitats per a la integració social de les persones internes en centre d'adults penitenciaris o en centres de menors.

Paral·lelament, 53 estudiants fan voluntariat a centres hospitalaris de Barcelona a través del Programa Sociosanitari, amb què també s'acosten a infants i gent gran ingressats per dinamitzar activitats, donar acompanyament i aconseguir així que, si més no durant l'estona que hi són, la malaltia passi a ocupar un segon pla.

L'arribada de les festes de Nadal marca, per a la majoria de persones, una diferència amb la resta de l'any i del curs. Moltes persones gaudeixen de dies festius de vacances, amb possibilitat de marxar o de canviar la rutina diària, de trobar-se amb família i amistats. Aquesta possibilitat de diferenciar els dies de Nadal de la resta de dies de l'any, però, es redueix per a persones que viuen a centres hospitalaris i penitenciaris. Així doncs, amb l'objectiu d'acostar –hi les festes, els voluntaris i voluntàries de Justícia i Sociosanitari de la FAS faran uns tallers especials durant el mes de desembre.

Des de fa dues setmanes, la Vall d'Hebron ja ha comptat amb tallers artístics per als infants per decorar les plantes i les habitacions, com a resposta a la necessitat detectada per les persones supervisores a l'hospital.  A més, comptarà amb tallers des del 15 fins al 20 de desembre perquè els infants puguin fer sobres màgics, cartes i boles de Nadal. També faran tions, fanalets, postals, caixes de desitjos i mòbils.

El Centre Fòrum, per la seva banda, on també hi ha presència de voluntàries i voluntaris de la FAS, també té programades activitats especials per a aquesta setmana, i els estudiants de la UAB s’hi afegiran i hi donaran suport.

D'altra banda, el 23 de desembre serà un dia mogut al CE Alzina. Markus FM, Kovitch & Dj Quintana són un grup d'amics amb experiència en fomentar la participació en la cultura Hip Hop a través del rap, treballant per un món millor a través de missatges crítics i positius. Doncs aquest grup d'amics serà al CE Alzina oferint un espectacle de Rap. Paral·lelament, un equip del SAF de la UAB jugarà un partit de futbol amb els joves del centre. El CP Dones, per la seva banda, també tindrà noves activitats per a aquests dies, i és que comptaran amb masterclass de batuka, relaxació i capoeira.

El Voluntariat Penitenciari té encara places disponibles per a estudiants, especialment per a activitats puntuals. Si hi estàs interessat o interessada, contacta amb la FAS!

Anar a Notícies