FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Seminari internacional sobre els objectius de desenvolupament sostenible
10.12.2014 Cooperació  -  El Recinte Modernista de Sant Pau acollirà el dijous 11 de desembre el seminari "The World beyond 2015: is Higher Education ready? El paper de les institucions d'educació superior pels Objectius de Desenvolupament Sostenible i l'Agenda de Desenvolupament Post-2015", organitzat per l'ACUP i la GUNI. La FAS hi presentarà el projecte d'EpD com a exemple pràctic.

Els Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni que han marcat l'estratègia mundial dels últims anys per eradicar la pobresa arriben, amb l'entrada al 2015, al seu final. El nou any marcarà la posada en marxa d'un nou conjunt de 17 objectius de desenvolupament sostenible.

L'educació superior està íntimament connectada a les perspectives de desenvolupament a través de les capacitats d'ensenyament, d'investigació i de compromís de les universitats. Segons l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP), una de les organitzadores, "l'abast dels reptes globals que cal abordar demana nous plans d'estudi i que la investigació sigui internacional i multidisciplinar, així com socialment responsable".

En el context de l'entrada de les institucions d'educació superior en el camp del desenvolupament internacional apareixen interrogants com quina és la consideració de les universitats en el projecte de l'Agenda de Desenvolupament Post-2015? O per què la veu del personal investigador, docent i alumnat no és prou present en el procés de negociació dels nous objectius? Com poden posicionar-se les institucions d'educació superior estratègicament i respondre a aquests nous desafiaments? Com convertir les universitats en institucions orientades de manera sostenible amb una missió de servei social clarament definit, cada vegada més eficaç en la transformació de les tecnologies més avançades en el desenvolupament social, contribuint al desenvolupament sostenible de la nostra societat? Com poden respondre les universitats dins del context més ampli de desenvolupament social i econòmic per a la construcció d'una societat democràtica, equitativa i ecològicament mentalitat?

El proper dijous 11 de desembre, el Seminari Internacional "The World beyond 2015: is Higher Education ready?", organitzat conjuntament per la Global University Network for innovation (GUNi) i l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) abordarà aquestes qüestions. Se celebrarà al Recinte Modernista de Sant Pau (Barcelona) i l'entrada és gratuïta amb prèvia inscripció que es pot fer a través d'aquest enllaç. El programa complet és també disponible al web.

El seminari està alhora relacionat amb la campanya "El món més enllà del 2015: està preparada l'educació superior?", que promou Association of Commonwealth Universities amb la qual es volen establir sinergies fructíferes. El seminari compta, a més, amb la col·laboració especial de l'Associcació Internacional d'Universitats (IAU).

Un exemple pràctic, el projecte d’EpD de la FAS:

La FAS participarà en el seminari amb la presentació del projecte "Impulsant l'Educació per al Desenvolupament a la Universitat" com a exemple pràctic de com les universitats poden contribuir als Objectius de Desenvolupament Sostenible Post-2015. El projecte, coordinat per la FAS i que rep el suport de l'Ajuntament de Barcelona i l'Agència Catalana de Cooperació per al Desenvolupament, pretén promoure la introducció d'un enfocament d'EpD a l'interior dels plans d'estudis amb l'objectiu de potenciar el paper de la Universitat en la generació de pensament crític i en la conformació d’una ciutadania activa i compromesa en la transformació de les desigualtats locals i globals.

En una línia amb perspectiva complementària a la del seminari de l'11 de desembre, la FAS, en col·laboració amb l'ACUP organitzen pel 15 de gener de 2015 un seminari tancat per facilitar un espai de treball, participació i intercanvi entre entitats i persones amb diverses trajectòries en l'àmbit de l'educació superior, que permeti pensar conjuntament com fomentar la integració curricular de l'EpD en els estudis de grau de les universitats.

Anar a Notícies