FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Visita a universitats d'Irlanda
30.10.2014 Voluntariat  -  La setmana del 20 d’octubre el director de la FAS, Jordi Prat, ha fet una estada a Irlanda per conèixer el treball en el marc de l’acció social, el voluntariat i l’educació pel desenvolupament d'altres universitat del país.
Irlanda compta amb la  plataforma Campus Engageque promoure la implicació de les universitats d’aquest país amb la societat. Les universitats tenen col·laboracions actives amb la comunitat (tant en l’àmbit local com estatal o internacional). 21 institucions d’educació superior d’aquest país van signar la carta de compromís cívic i comunitari (Campus Engage Charter for Civic and Community Engagement), en què s’assumeix el compromís amb la societat i es vol expandir l’acció en més àmbits i amb més recursos.

Durant la setmana, la FAS va visitar la Community Knowledge Initiative de la Universitat de Galway–referents en social Enggement-, la Dublin City University– que també forma part de la xarxa ECIU- i el Disability Service de la Trinity College Dublin– el servei homòleg al PIUNE en la universitat més antiga del país-.

De totes aquestes trobades, a més poder aprendre altres maneres de treballar, s’han establert acords de treball futur, com per exemple presentar projectes europeus en l’àmbit del social engagement de forma conjunta, implicar activa de la Dublin City University en el grup de treball sobre universitats socialment compromeses de la xarxa ECIU o estudiar la mobilitat de persones de les diferents universitats i institucions per conèixer millor el treball de cadascú.

Anar a Notícies