FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

LA FAS al IV Congreso de Educación para el Desarrollo
13.10.2014 Cooperació  -  El cap de setmana passat la FAS va participar en el IV Congreso de Educación para el Desarrollo de Vitoria-Gasteiz on va difondre la Comunicació que porta per títol “Integrando la economía solidaria y la soberanía alimentaria en los currículos universitarios”.

El Congrés, l’objectiu del qual és fer de l’acció pedagògica una pràctica de transformació social, va comptar amb l’assistència de més de 300 participants integrats per membres d’entitats i persones de l’àmbit de l’educació de tot l’estat espanyol. Durant la trobada es va treballar sobre quatre grans línies (Construcció del Subjecte Polític, Comunicació per la Transformació, Qüestionament de les Relacions de Poder i Anàlisis de Processos) a través de diferents tallers.

A més dels tallers, es van celebrar ponències relacionades amb els eixos temàtics del Congrés entre els quals val la pena destacar la presència d’Isabel Rauber, pensadora llatinoamericana i doctora en Filosofia, que va parlar sobre la descolonització, la liberalització i l’educació com a eines per afavorir el canvi civilitzador. També va participar en les conferències l’activista catalana Esther Vivas que va aprofitar la seva intervenció per abordar la crisi com una oportunitat per passar a l’acció i per qüestionar l’actual model de democràcia.

La FAS va participar en aquesta quarta edició del Congreso de ED donant a conèixer la Comunicació “Integrando la economía solidaria y la soberanía alimentaria en los currículos universitarios” que està relacionada amb els processos engegats a les facultats d’Economia i Empresa i Veterinària de la UAB. Aquesta iniciativa s’emmarca dins del projecteImpulsant l’educació pel desenvolupament en l’actual context universitari” que pretén promoure la presència de continguts i metodologies amb enfocament d’EpD en els plans d’estudis de grau, entre d’altres, amb l’objectiu d’enfortir el paper de la universitat en la adquisició de coneixement crític i fomentar la construcció d’una ciutadania global.

Aquest projecte compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona i de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament.

Anar a Notícies