FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Viu l'experiència universitària fent voluntariat!
Noves ofertes de voluntariat a la FAS curs 2014-15 19.09.2014 Voluntariat  -  El setembre marca el tret de sortida del nou curs acadèmic i del conjunt d'activitats que ofereix la UAB per viure la universitat de manera participativa i compromesa. A la Fundació Autònoma Solidària (FAS) coordinem les activitats de voluntariat i projectes socials en què l'alumnat pot intervenir. Informa-te'n!

Fins a 10 propostes posem des de la Fundació Autònoma Solidària (FAS) a l'abast dels i les estudiants de la UAB per participar en activitats de voluntariat i programes socials. Durant el mes de setembre, a la FAS engeguem els motors del nou curs. Així doncs, en primer lloc, si vols fer voluntariat, visita el web oficial de la FAS on, a l'apartat de Voluntariat, hi trobaràs explicades totes i cadascuna de les propostes.

Si la teva vocació és l'àmbit socioeducatiu, pots intervenir amb infants amb dificultats d'aprenentatge dels municipis propers al Campus a través del Programa CROMA. També pots col·laborar amb el Programa Shere Rom i acompanyar infants i adolescents en risc d'exclusió. Si estudies a la Facultat de Ciències de l'Educació, pots participar en el projecte de joves tutelades a Centres Residencials d'Acció Educativa (CRAE).

Una altra opció és formar part del Programa Hospitalari, que es desenvolupa a la Vall d'Hebron i al Centre Fòrum, i que té com a finalitat fer més portable la difícil situació d'infants i adults residents a centres hospitalaris i de les seves famílies.

Si, en canvi, la teva voluntat és trencar estereotips i fer més digna i amena la vida de les persones internes en centres penitenciaris, pots participar al Programa de Justícia, on l'art, el ioga, les classes d'anglès o de música, el ball o quasi infinites aficions poden tenir-hi cabuda si l'objectiu és compartir-ho amb les persones internes o amb els joves que es troben en centres de justícia per menors.

Pot ser que prefereixis interactuar una mica més amb altres estudiants del Campus i treballar per a la conscienciació. També tens el teu lloc. Creus en la justícia global i en la sobirania alimentària i vols crear una campanya exitosa? Aleshores participa al grup Menja Just. Penses que hi ha massa estereotips, tòpics i paternalismes que giren al voltant del sexe i les drogues? Vols fer-hi alguna cosa? El grup de Salut és el teu lloc. Sabies que repartides arreu del Campus hi ha unes caixes perquè les espècies d'ocells puguin viure més i millor? Vols col·laborar en el seu manteniment? Col·labora amb el grup de Caixes Niu.

La millor manera, però, de conèixer i entendre què significa el voluntariat universitari, què pots aportar tu i què et poden aportar els altres a través d'aquesta experiència, és mirar el vídeo "Keep Calm and Volunteer a la UAB 2014", on imatges i testimonis de voluntariat et faran entendre què significa. A més, fins el dimarts 30 de Setembre hi ha en marxa el concurs "Comparteix el nou vídeo de voluntariat", amb el qual, només compartint el vídeo a través del Facebook de la FAS, pots guanyar una de les tres samarretes que se sortegen. Consulta com participar-hi

Al voltant de 300 estudiants van fer voluntariat universitari. Ara tens l'oportunitat de formar part del nou equip i d'intervenir socialment de manera compromesa.

Sessions informatives durant finals de setembre i principis d'octubre

És comú que sorgeixin dubtes sobre en què consisteix exactament cada programa, sobre la disponibilitat necessària, el temps dedicació o les activitats que es duen a terme amb els diferents voluntariats. És per aquest motiu que cadascun comptarà amb una sessió informativa per a les persones interessades. El primer pas per assistir-hi és inscriure's al formulari de la FAS, a través d'aquest enllaç. Fent-ho, rebreu la informació detallada dels programes i en el cas de CROMA, Justícia i Sociosanitari podreu dir la vostra  per decidir la data de la sessió informativa, que es determinarà en funció de la màxima disponibilitat de les interessades. En el cas de Caixes Niu i Salut, podreu assistir-hi el dilluns 6 d'octubre a les 12.00 i a les 14.00 respectivament. La sessió per al grup de Menja Just serà el 7 d'octubre a les 12.30.

Anar a Notícies