FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

El PIUNE, a la trobada d'universitats europees per a l'atenció a la discapacitat
Participació del PIUNE a la Erasmus Staff Training Week 19.06.2014 Discapacitat  -  La trobada entre oficines d'atenció als estudiants amb discapacitat va celebrar-se del 2 al 6 de juny a la Universitat Politècnica de Lodz (a Polònia). El PIUNE va ser una de les convidades i va compartir experiències i bones pràctiques.

La FAS va impulsar el mes de març la primera trobada entre els organismes o departaments de 6 universitats europees que es dediquen a l'acció social. El vincle que les uneix a més del compromís social és que formen part de la Xarxa ECIU (European Consortium of Innovatite Universities). Arran de la connexió que va crear la FAS aleshores i de la connexió FAS-ECIU a través de la UAB, el PIUNE va ser convidat a participar a la "Erasmus Staff Training Week. Working with students with special educational needs". Una nova trobada que, aquesta vegada, es va focalitzar en les oficines d'atenció als estudiants amb discapacitat.

La Universitat Politècnica de Lodz (a Polònia) va ser l'amfitriona de l'Erasmus Staff Training Week. La seva Oficina d'atenció als estudiants amb discapacitat, en coordinació amb l’Oficina de Relacions Internacions i l'equip d'Erasmus van organitzar un programa que a consistir en sessions plenàries, taules rodones, tallers, presentacions i esdeveniments socials en l'àmbit dels estudiants amb discapacitat a la universitat.

El PIUNE va presentar casos pràctics de diferents estudiants amb discapacitat i va posar especial  èmfasi en  el model d'atenció que se segueix, basat en l'autonomia de l'estudiant i en la importància de  la coordinació amb els responsables i agents implicats de tota la comunitat universitària.

El propòsit d'una trobada entre diferents oficines dedicades als estudiants amb dicapacitat és, segons la responsable de la Unitat Pedagògica del PIUNE, Judit Oliver, "l'intercanvi d'experiències i coneixements tècnics entre les universitats perquè totes puguin adquirir i complementar habilitats pràctiques adients per al treball actual". A més, explica, "es poden obrir línies de col·laboració futures dins del marc de l'espai Europeu d'Educació Superior en l'àmbit de l’atenció als estudiants amb  discapacitat i/o necessitats educatives específiques". La trobada, diu, "va ser una oportunitat per aprendre, disposar d'un espai de reflexió i debat, així com de coneixement i bones pràctiques de les institucions associades".

Anar a Notícies