FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Prop de 1000 estudiants participen a les activitats de Salut de la FAS
Activitats de Salut durant el curs 2013-14 16.06.2014 Salut  -  El grup de voluntariat de Salut ha dut a terme una quinzena d'activitats durant el curs que han arribat a quasi 1000 estudiants de la UAB amb l'objectiu de promoure estils de vida saludable entre la comunitat de la universitat. Un grup de 10 persones voluntàries l'han fet possible.

El Programa de Salut de la FAS parteix de la voluntat d'allunyar-se dels prejudicis morals i els paternalismes que giren al voltant de la sexualitat i el consum de drogues. Per tant, amb la finalitat, doncs, d'oferir informació objectiva i de sensibilitzar la comunitat universitària respecte d'estils de vida saludables, organitza tot un seguit d'activitats durant el curs.

Enguany, s'han celebrat una quinzena d'activitats que han permès arribar a prop de 1.000 persones del Campus. En primer lloc, hi ha hagut diferents estands informatius amb jocs i punts de debat a la Festa Major, a la Setmana Saludable, al Dia de la Dona, Dia Mundial del VIH o Carnestoltes. A més, però, aquest curs també s'ha innovat. Per un costat, s'ha celebrat la primera edició del Concurs de Relats Eròtics amb motiu de la celebració de la diada de Sant Jordi. Una primera edició molt ben valorada per l'elevada participació (un total de 44 obres, de les quals 5 de poesia, 23 de prosa i 16 tuits) i la qualitat i perspectiva dels escrits, que es van poder llegir el passat 23 d'abril. Segons Júlia Betrian, tècnica responsable del Programa de Salut, "és una novetat molt potent que seria interessant repetir el curs vinent".

En segon terme, adherint-se a campanyes impulsades des d'organismes externs (com la Taula de Diàleg per la prevenció dels trastorns alimentaris o CESIDA), el voluntariat de salut ha treballat també per combatre els trastorns de la conducta alimentària a través del #ResSer i per lluitar contra l'exclusió i els estigmes de les persones amb VIH. El vídeo elaborat pel grup de voluntariat va arribar al concurs proposat per CESIDA "HIV THINK THANK".

L'activitat estrella, però, és sens dubte el Xiringu, el punt informatiu itinerant que, donat que se situa a totes les facultats, permet que els voluntaris i voluntàries arribin directament als estudiants de la universitat. Així doncs, l'objectiu de cara a propers cursos és enfortir-lo i potenciar-lo, segons la tècnica responsable.

No es deixar de banda la formació que, en col·laboració també amb altres entitats, com Actuavallès, CESIDA o el Departament de Salut, permet oferir continguts de qualitat al voltant de la sexualitat, els hàbits alimentaris i el consum de drogues. S'ha fet formació sobre perspectives alternatives de sexualitat, Virus del Papiloma Humà, entre d'altres.

El conjunt d'activitats d'aquest 2013-14 ha estat possible gràcies a un grup de 10 persones voluntàries que dediquen el seu temps lliure al programa de Salut.

Aquest programa rep el suport del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya per dur a terme activitats de sensibilització sobre sexualitat i afectivitat i sobre consum de drogues.

Anar a Notícies