FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

La FAS participa al Congrés d'Aprenentatge i Servei estatal
Congrés Aprenentatge i Servei Universitari 04.06.2014 Voluntariat  -  Universitats de tot l'Estat van assistir al Congrés del passat cap de setmana organitzat per la Xarxa Universitària Espanyola d’Aprenentatge i Servei (ApS-U). La FAS, al costat de la resta d'organismes, va exposar i posar en comú estratègies, metodologies i experiències d'ApS.

Preparar la comunitat universitària per promoure un nou model social i la implicació en el canvi és un objectiu institucionalment marcat des del juny de 2010, amb l'Estratègia Universitat 2015. Ja aleshores es va incorporar la fita d'incloure en el model formatiu de les universitats continguts docents i formes d'aprenentatge que vagin més enllà de la pràctica professional i arribin a la divulgació de la responsabilitat i el compromís social dels estudiants.
 
Passarien aquests objectius, doncs, per dotar els plans d'estudi ja existents de continguts teòrics i pràctics aplicables al compromís social i incloure necessàriament metodologies d'aprenentatge coherents amb els principis de justícia social. En aquest escenari s'emmarca l'Aprenentatge i Servei (ApS), una metodologia que consisteix en què els estudiants aprenguin oferint un servei a la seva realitat propera i que aquest servei contribueixi a la millora social del seu entorn.
 
A la FAS, tot i que no es pot considerar ApS-Universitari ja que es dirigeix de manera opcional als estudiants d'algunes titulacions, ja hi ha experiències en aquesta direcció, com ara el Programa Mentoring-CRAE de la Facultat d'Educació o el nou voluntariat de fisioteràpia iniciat amb la Facultat de Medicina.
 
Amb l'objectiu de posar en comú experiències de les universitats i d'unificar un model de mínims d'ApS a l'estat, la Xarxa Universitària Espanyola d'Aprenentatge i Servei, formada avui per 77 universitats, va celebrar el passat cap de setmana el Congrés ApS(U)5.
 
La FAS hi va assistir i va exposar-hi la feina feta en aquesta direcció, al mateix moment que va impregnar-se d'altres situacions i estratègies; cosa que permet, com expliquen les tècniques Elsa Espinosa i Sara Martínez, "veure en quin punt es troba la FAS i cap a quin model es vol dirigir".
 
 
Anar a Notícies
 

 

 

© 2019 Fundació Autònoma Solidària - Tots els drets reservats