FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

El Fons de Solidaritat finançarà 12 projectes
Projectes duts a terme amb el Fons de Solidaritat 09.05.2014 Cooperació  -  Amb l'objectiu de contribuir a la millora capacitats docents i de recerca d'universitats d'Àfrica i d'Amèrica Llatina, s'ha aprovat la resolució de la convocatòria XXXI del Fons de Solidaritat71.281€ permetran finançar un total de 12 projectes.

La XXXI convocatòria d'ajuts econòmics del Fons de Solidaritat de la UAB, adreçada a membres del PDI i del PAS, finançarà dotze projectes en l'àmbit de la cooperació universitària per al desenvolupament per l'import total de 71.281€. Deu dels projectes es duran a terme a països d'Àfrica i Amèrica Llatina, amb l'objectiu de contribuir a la millora de les capacitats docents i de recerca de les contraparts universitàries, mentre que dues iniciatives promouran l'educació per al desenvolupament a la universitat.

Seguint la filosofia de les darreres edicions, en la línia 1 de la convocatòria, s'han prioritzat les propostes de cooperació interuniversitària orientades a l'enfortiment de la docència i la recerca de les universitats del Sud amb les quals es plantegen relacions de col·laboració d'abast més ampli. També s'ha procurat donar preferència a les accions en països amb un Índex de Desenvolupament Humà més baix, segons el PNUD.

Entre els deu projectes aprovats hi ha accions de prospecció, formació, recerca aplicada al desenvolupament i assessorament tècnic en els àmbits de la salut, l'educació, l'agricultura, les energies renovables, el medi ambient i de suport veterinari, entre d'altres. Totes elles s'iniciaran durant el 2014 i es duran a terme a països com Mauritània, Senegal, Etiòpia, Uganda, Mèxic, Equador, Perú, Paraguai i Argentina.

Per altra banda, en la línia d'educació per al desenvolupament, s'ha posat l'èmfasi en les iniciatives dirigides a potenciar el pensament crític i a la introducció de continguts a nivell curricular, amb l'objectiu d'afavorir entre l'alumnat la comprensió de les dinàmiques de desigualtat a nivell global i l'adquisició de coneixements, eines i recursos que contribueixin a transformar-les. En el marc d'aquesta línia, s'ha recolzat un projecte per a la transversalització de la sobirania alimentària en diferents centres i titulacions de la UAB i una proposta de tallers sobre comunicació per al desenvolupament.

Projectes finançats Convocatòria FSXXXI 2013-2014
Projectes finançats convocatòria FS XXXI