FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Dóna suport al Programa CROMA a través de la nova plataforma Knowxel
Plataforma Knowxel 09.04.2014 Voluntariat  -  Una nova eina que permet la col·laboració amb entitats privades o públiques i causes socials és ja en marxa i disponible en fase beta per al teu dispositiu mòbil. Ja pots donar suport a l'activitat que organitza el CROMA per al 8 de maig al Campus de la UAB. Esbrina com funciona i com pots participar-hi.

Knowxel
és una innovadora plataforma que permet que els usuaris, des del seu dispositiu mòbil, puguin treballar de manera col·lectiva i a través d'activitats per a objectius comuns. Així doncs, des de la pantalla personal d'un mòbil o una tableta és possible col·laborar amb diverses causes.

La iniciativa ha sorgit de l'spin-off Crowdmobile del Centre de Visió per Computador, un centre d'investigació sense afany de lucre creat des de la Generalitat de Catalunya i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) amb l'objectiu d'avançar en la investigació de la visió per computador. Ara, Crowdmobile ha engegat la Plataforma Knowxel, dissenyada per proposar i resoldre problemes a través dels dispositius mòbils i que promou i permet col·laborar amb causes socials.

Doble vessant de Knowxel

D'una banda, Knowxel permet que organismes tan públics com privats puguin recol·lectar, analitzar i processar grans volums de dades que, sovint, per la seva magnitud, són processos massa costosos, lents o fins i tot inviables i que no es poden resoldre automàticament. En altres paraules, els organismes interessats proposaran a Knowxel activitats variades relatives a diversos àmbits que els usuaris podran realitzar des dels dispositius mòbils. De manera que Knowxel facilita i fa possible una tasca que fins ara és altament costosa i dificultosa.

Pel que fa a l'usuari, el funcionament és senzill: una vegada descarregada l'aplicació, pot seleccionar aquelles activitats proposades per les entitats o empreses en les que vulgui participar i ho farà des del seu dispositiu mòbil. Amb aquestes activitats, l'usuari podrà guanyar monedes i punts acumulables.

El darrer pas consisteix en què, si l'usuari ho vol, pot donar les monedes solidàries a causes socials vinculades a Knowxel, que tindran també la seva àrea dins l'aplicació. Monedes solidàries que es transformaran en capital donat. Així doncs, ofereix l'oportunitat que aquells usuaris interessats en participar i col·laborar amb causes socials, puguin fer-ho.

En aquesta direcció, la FAS ha fet la seva primera col·laboració amb Knowxel. En descarregar l'aplicació i clicar l'apartat "Causes Socials", una d'elles és l'activitat que organitza el CROMA el dia 8 de maig, que consisteix en una visita a la UAB de més de 300 nens i nenes de diferents escoles amb l'objectiu que descobreixin la realitat universitària i la vegin com una possibilitat real i factible. Així doncs, a través de Knowxel, qualsevol usuari pot donar les monedes solidàries a la causa proposada per la FAS, anomenada dins la plataforma com Programa CROMA.

Com fer-la funcionar

L'aplicació és disponible i totalment operativa per a dispositius Android però en fase beta, de manera que no és possible encara descarregar-la a través de Google Play. Cal fer-ho a través de l'enllaç del web de Knowxel que condueix al grup Knowxel Beta-testers, contingut del qual és possible veure amb el registre al propi compte Google. Aquesta via de descàrrega es pot fer des del dispositiu mòbil o des de l'ordinador i l'app apareixerà automàticament al dispositiu. A la pàgina de Facebook i Twitter de Knowxel s'hi poden trobar les instruccions detallades del procediment.

Una vegada l'aplicació és ja al dispositiu, només cal participar a les activitats, acumular monedes i si es vol, donar-los a causes socials en les quals es tingui interès.

Anar a Notícies