FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

TBE convida la UAB a vincular-se a les finances ètiques
Campanya Triem Banca Ètica 24.02.2014 Voluntariat  -  La recollida de signatures per a que la UAB es vinculi també a les finances ètiques es va posar en marxa el passat 17 de febrer de la mà del grup de voluntariat de Cooperació de la FAS. Només amb una firma, pots ja col·laborar amb la campanya Triem Banca Ètica.

"Que la Universitat Autònoma es vinculi amb entitats de finances ètiques". És el principal objectiu amb que el grup de voluntariat de Cooperació de la FAS ha engegat aquest passat febrer la recollida de signatures.

L'acció s'emmarca en la campanya característica de Cooperació, Triem Banca Ètica, amb la qual els i les voluntàries pretenen "denunciar els bancs convencionals i presentar la banca ètica als estudiants universitaris". Per aconseguir aquestes fites, els voluntaris i voluntàries de Cooperació han encetat aquest febrer un semestre carregat: la primera de les accions va ser doncs, la difusió del manifest i la recollida de signatures al seu favor.

Com arribarà el manifest a l'estudiantat de la UAB? D'una banda, es col·locaran punts d'informació i recollida de firmes a diferents facultats perquè presencialment es pugui difondre l'existència d'una alternativa ètica a la banca tradicional i col·laborar-hi en persona i al moment.  D’altra banda, ja és possible llegir el manifest al blog de la Campanya TBE i properament serà possible firmar-lo online.

A través del manifest i la recollida del màxim nombre de signatures, l'equip de voluntariat de Cooperació de la FAS pretén fer arribar al rectorat de la UAB la voluntat i la veu col·lectiva de la comunitat universitària en favor de la vinculació de la Universitat a les entitats financeres ètiques.

El manifest, doncs, proposa que "es doti de més transparència els acords i contractes entre la UAB i les entitats bancàries per fer la informació accessible". En segon lloc, també proposen que "s'ampliï la possibilitat d'entitats financeres amb les quals es pot vincular el carnet d'estudiant" i que "s'activi l'opció de vincular-lo a una entitat de banca ètica". Un altra suggeriment és que el carnet "no incorpori el logotip d'una entitat financera" i, finalment, que "s'aconsegueixi oferir la possibilitat d'establir convenis de treballs de fi de grau, entre d'altres, amb les entitats de finances ètiques".

La recollida de signatures i el manifest és un pilar de la campanya aquest semestre. A més, però, el grup de voluntariat de Cooperació engegarà també el mes de març el cicle "Els diners: eina de transformació social", que es composarà d'una sèrie de ponències per reflexionar sobre el model de banca tradicional i donar a conèixer alternatives viables d’economia solidària.

Anar a Notícies