FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

La indústria tèxtil en el punt de mira al Carnestoltes de la FAS
Carnestoltes crític a la FAS 06.03.2014 Voluntariat  -  Amb motiu de la festa de Carnestoltes, els grups de voluntariat de Medi Ambient, Cooperació i Salut de la FAS han treballat de manera conjunta per oferir a la comunitat de la UAB un ambient crític sobre el sector tèxtil

La comunitat universitària de la UAB va poder gaudir el passat dimarts 4 de març de les activitats organitzades per tres equips de voluntariat de la FAS: el de Medi Ambient, el de Cooperació i el de Salut.

Amb motiu de les festes de carnestoltes i amb el lema per "Carnestoltes, dóna-l'hi dues voltes" els tres grups han treballat conjuntament per fer reflexionar de manera crítica sobre l'actual sector tèxtil, els seus perjudicis en diferents àmbits i per oferir opcions alternatives. Les activitats de la FAS, s'enfocaven des de tres pespectives: des d'una perspectiva mediambiental i els perjudicis que implica l'actual model de producció i consum. Des de la vessant del tracte dels drets dels treballadors i, finalment, Salut va abordar també els cànons i estereotips de bellesa lligats al sector de la moda.

Al voltant de 30 persones van assistir a les 12 del migdia a la xerrada "Vestir sense esclavitud", que va córer a càrrec d'Albert Sales, membre del col·lectiu de Respostes a les Empreses Transnacionals (RETS) i activista contra els abusos delsdrets humans perpetuats per les empreses.

Sales, entre d'altres temes, va tractar les alternatives al model tradicional de consum de roba i a les grans marques. Així, va proposar fer ús de botigues de segona mà, els mercats d'intercanvi o la moda ètica per tal de combatre els abusos repressius per part de les transnacionals, així com les jornades laborals abusives que imposen, la coacció contra els sindicats i el silenci dels mitjans davant d’aquesta realitat.

Paral·lelament, va tenir lloc el taller "Vine i fes-te la teva disfressa amb roba i material reutilitzable", al qual van participar-hi prop de 20 voluntaris i estudiants. Finalment, la disco-soup a la Vila de la UAB posava el punt i final a la jornada de Carnestoltes.

Anar a Notícies