FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

La Cursa de la UAB mobilitza 2.144 persones i un centenar de voluntaris
Cursa de la UAB 2013 18.12.2013 Voluntariat  -

Diverses entitats i institucions van organitzar nombroses activitats solidàries per col·laborar amb La Marató de TV3, celebrat el passat diumenge 15 de desembre. Entre elles, la Universitat Autònoma de Barcelona va convocar la Cursa de la UAB. Un acte que és qualificat per la universitat de "gran èxit", tant per la mobilització de corredors caminants i voluntariat com per la recaptació aconseguides.

La FAS va ser l'entitat encarregada de coordinar més de 100 voluntaris i voluntàries. Les tasques de l'equip de voluntariat van consistir en organitzar i repartir dorsals, xips i material, situar-se en punts de control durant el transcurs de la cursa, donar suport a la preparació de la fira i encarregar-se de tenir a punt tot el que fos necessari per al bon funcionament de l'acte.

La Cursa de la UAB va mobilitzar 2.144 participants, que van prendre'n part en una de les tres modalitats ofertes. Totes tres tenien el punt de sortida i arribada a la Vila Universitària. Després de la sortida, però, les condicions podien variar: d'una banda, hi havia l'opció de córrer 10 km, variant en la qual ha guanyat, en la categoria masculina, Artur Bossy, de l'Athletic Club Barcelona, amb un temps de 31 minuts i 55 segons mentre que en la femenina la guanyadora ha estat l'atleta Marta Castroviejo, amb un temps de 40,48. D'altra banda, hi havia una segona opció per a corredors de 6 km, guanyada per Encarna Garcia (23 minuts 30 segons) en femenina i per César Hernández en masculina (19 minuts i 40 segons). Per acabar, la UAB donava també l'opció de fer aquests 6 km caminant.

A la web de La Cursa de la UAB s'hi poden consultar els resultats, descarregar-se el diploma, comprar la samarreta i fer aportacions econòmiques a la causa d'enguany: la investigació científica per a les malalties neurodegeneratives.

L'acte organitzat per la UAB en col·laboració amb l'Ajuntament de Cerdanyola ha permès recaptar, a l'espera encara del recompte definitiu, entre 6.000 i 9.000 euros, que aniran destinats a La Marató de TV3, conduït aquest any per la parella de presentadors Núria Solé i Roger de Gràcia. Després de 15 hores de programa feien pública la xifra recaptada el passat diumenge: més de 9,5 milions d'euros. Xifra que no és la definitiva, ja que fins el proper 31 de març encara es poden fer donacions a través d'internet de caixers i d'aplicacions mòbils.

Anar a Notícies