FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Celebració del Dia Internacional del Voluntariat
Dia Internacional del Voluntariat 05.12.2013 Voluntariat  -  Com a entitat sense afany de lucre que treballa com a agent de canvi i se sustenta en l'activitat dels seus voluntaris i voluntàries, la FAS celebra també el Dia Internacional del Voluntariat, que es va celebrar el passat 5 de desembre. Dia en el qual també es donava a conèixer que Barcelona és aquest 2014, Capital Europea del Voluntariat.

Després de catorze anys, la FAS es manté com a entitat que treballa per aconseguir una universitat que ofereixi als estudiants una educació integral, que se'ls formi no només com a professionals sinó també com a ciutadans compromesos i responsables.

Amb aquesta fita, la FAS dóna l'oportunitat a l'estudiantat de la UAB de participar dels programes de voluntariat, amb els quals es pretén anar un pas més enllà de la universitat i incidir en la societat a nivell local.

Avui la FAS compta amb sis programes propis: Justícia, Croma, Sociosanitari, Salut, Cooperació i Medi Ambient. Cadascun d'ells s'ha fet gran i es forma avui de més voluntaris i voluntàries que el curs passat.

Justícia, d'una banda, treballa amb 4 centres penitenciaris i hi participen un total de 82 voluntaris, 46 més que l'any passat. CROMA, per la seva, actua aquest curs amb 6 centres més i compta amb 33 voluntaris més, arribant a 58 persones que setmanalment acompanyen 270 infants. Sociosanitari ha crescut també en nombre de voluntaris que s'hi ha compromès, que han passat de 51 a 62. Cooperació per al desenvolupament, en la mateixa línia, es forma avui per un equip de 12 persones que fan campanyes al Campus per conscienciar i sensibilitzar la comunitat universitària sobre la cooperació per al desenvolupament i fomenten l'acció crítica i transformadora. Medi Ambient, per acabar, compta amb un equip de 5 persones voluntàries que vetllen per una universitat més sostenible. El grup de voluntariat de Salut que promou els hàbits saludables entre els estudiants compta amb la participació de 8 estudiants.

La FAS creix, tendència que posa de manifest la voluntat d'implicació de, si més no, part de l'estudiantat de la UAB. El Dia Internacional del Voluntariat és un dia per reconèixer la tasca de tota aquesta joventut i per això des de la FAS s'ha volgut recollir la veu d'alguns dels seus protagonistes amb aquest vídeo

Anar a Notícies