FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

La UAB es mobilitza pel Dia mundial de la lluita contra la sida
Activitats Dia Munial de la lluita contra la sida 02.12.2013 Salut  -

L'equip de Salut de la FAS, s'ha adherit aquest curs a l'eslògan "VIH: avançant cap a la meta zero" per a la campanya de prevenció i difusió d'informació sobre la Sida i les Infeccions de Transmissió Sexual (ITS). El passat dimarts 3 de desembre, es podien trobar a la plaça Cívica de la UAB els estands informatius i les activitats organitzades des de Salut. A més, oferien la possibilitat de fer-se la prova del VIH, que va córrer a càrrec de l'ONG Actua Vallès.

El dia 3 de desembre, doncs, va ser el dia escollit pel Programa de Salut de la FAS per mobilitzar-se i emfatitzar la lluita contra la Sida i les ITS; amb motiu de la vint-i-sisena edició del Dia Mundial de la Sida que enguany té per lema "Avançant cap a la meta d'arribar a zero".

Entre les activitats que es podien realitzar al Campus de la UAB, hi havia la gimcana pròpia de Salut "Què FAS de festa?", on les proves simulen el que pot passar durant una nit de festa. Van col·locar-hi també els xiringus i els estands des d'on oferien preservatius i informació i assessorament sobre sexualitat, ITS i VIH per a tothom que ho volgués, mantenint el caràcter del Programa de Salut de la FAS, que parteix d'un tracte proper i "de tu a tu" amb l'estudiantat universitari. S'hi podia aconseguir també i gratuïtament el moneder porta preservatius, només calia prèviament jugar a un petit Trivial sobre sexualitat per aconseguir-lo. Finalment, donaven l'oportunitat a tothom que ho volgués, de manera anònima i totalment gratuïta, de fer-se la prova ràpida del VIH. Més de 130 estudiants van participar a les activitats i 10 persones van fer-se la prova del VIH.

Diferents entitats, entre elles la FAS, van signar el manifest amb el qual volen remarcar la importància de mantenir els progressos assolits en la prevenció, el diagnòstic precoç, els tractaments i la no-discriminació, que són els pilars fonamentals en la lluita contra la sida i la clau per avançar de forma conjunta cap al repte d'"ONUSIDA" d'arribar a zero en noves infeccions, en morts per la sida i en discriminació.

Aquesta activitat s'ha realitzat en el marc de la col·laboració de la FAS amb el Departament de Salut de la Generalitat, que recentment ha formalitzat el seu suport econòmic a les accions que ha realitzat el Programa de Salut durant l'any 2013.

Anar a Notícies