FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

La FAS rep el premi al col·lectiu de la UAB
15.11.2013 FAS  -  El 14 de novembre l'Associació d'Amics de la UAB va celebrar la festa anual on va entregar a la FAS el premi al col·lectiu de la UAB. Els altres galardonats van ser Dolors Lamarca, Joan-Ramon Laporte, Joaquim Nadal i María Jesús Izquierdo.

La festa anual de l'Associació Amics de la UAB es va celebrar el 14 de novembre a la Casa de la Convalescència. Gabriel Izardi, secretari general de l'Associació, va obrir l'acte i va lliurar diplomes als premis extraordinaris de doctorat del curs 2012-2013.

Després d'una intervenció del Cor de Cambra de la UAB, es va entregar el Premi Col·lectiu a la FAS. El director de la Fundació, Jordi Prat, en la seva intervenció va voler ressaltar la implicació, la mobilització i participació de més de 5.000 estudiants de la UAB en les diferents accions de voluntariat i de servei a la comunitat  i en les activitats de sensibilització social que s'han vehiculat durant aquests quasi 15 anys de vida de l'entitat.  A més, Prat, va anomenar algunes de les accions que s'han dut a terme en aquesta trajectòria com ara el programa a centres penitenciaris, els tallers a escoles amb infants i joves en risc d'exclusió social, l'acompanyament a infants hospitalitzats, la mobilització arrel de la catàstrofe del Prestige, la sensibilització i prevenció en temes de salut al campus o la penjada de caixes niu. També el director de la FAS va tenir unes paraules d'agraïment: a l'Associació Amics de la UAB per l'atorgament del prem; a l'actual equip de Govern de la UAB per a la implicació en la promoció de la participació com a via per a una educació integral dels estudiants com a ciutadans compromesos i responsables. Per acabar, Prat, va emplaçar als assistents a fer-se també "amics" de la FAS.

Pel que fa als premis Amic dels Amics, que reconeixen trajectòries personals destacades, els guardonats d'enguany van ser la filòloga Dolors Lamarca, exdirectora de la Biblioteca de Catalunya; Joan-Ramon Laporte, catedràtic de la UAB i cap del Servei de Farmacologia de l'Hospital de la Vall d'Hebron; i Joaquim Nadal, catedràtic d'Història Contemporània de la Universitat de Girona i exconseller de Política Territorial i Obres Públiques dela Generalitat. A més, María Jesús Izquierdo, professora de teoria sociològica de la UAB, va rebre el Premi Universitat-Societat que atorga el Consell Social també anualment.

L'acte va concloure amb unes paraules de cloenda el rector de la Universitat, Ferran Sancho.

En aquest enllaç podeu veure el vídeo complet de l'acte.

(Fotografia Antonio Zamora).

Associació d'Amics de la UAB