FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

La FAS aposta per una Festa Major sostenible i lliure de riscos
12.11.2013 Formació  -

Més de 800 estudiants van participar en les diferents activitats que la FAS va organitzar per la Festa Major de la UAB 2013, centrades en la promoció del voluntariat, la sostenibilitat, el medi ambient, la salut i la prevenció de riscos vinculats al consum d'alcohol i la conducció segura.

Des de l'inici de la festa, un equip d'estudiants vinculats a la FAS (voluntaris, en pràctiques...) informava a l'estand de la Fira d'Entitats sobre els diferents programes de Voluntariat de la FAS i animava les estudiants a participar en les activitats organitzades en la jornada festiva. A la mateixa Cívica, els voluntaris de la FAS dinamitzaven tallers de caràcter lúdic com ara la gimcana Què fas de festa? en la qual 63 estudiants van participar en el trajecte que simula, a través d'unes ulleres que distorsionen la visió, l'arribada a casa quan has begut alcohol. 120 estudiants es van fotografiar al Fotodigues, un fotomatón amb missatges com ara "pau" o "cooperació".  A més, es va animar als estudiants a dir la seva a través d'escriure uns tuits sota l'etiqueta #tuFASFM . Es van recollir 74 piulades que deien frases com ara "Juntes podem, no hi ha excuses per no implicar-se" #tuFASfm #FMUAB."Jo també participo perquè jo també vull el canvi". #tuFASfm #FMUAB”.

A la Rambla Nord, un grup de voluntariat del Programa de Salut conjuntament amb membres de l'equip de l'ONG Energy Control, van instal·lar un punt d'informació i de promoció sobre la sexualitat i el consum de drogues. També el grup de voluntariat de medi ambient es passejava per aquesta zona amb un got gegant i donava l'opció als estudiants que es pengessin el seu got amb un fil per tal de no perdre'l i així assegurar entre tothom una festa major sostenible. Es van foradar (per tal de posar el fil) fins a 300 gots. I per últim, una brigada mòbil per una conducció segura va posar a disposició de totes les estudiants, alcoholímetres i materials informatius per promocionar un ús responsable del cotxe.

Les piulades i una selecció d'imatges del que va ser la FM13 les podeu trobar, com sempre, al facebook de la FAS i al twitter.

Per acabar, us deixem un vídeo resum de les activitats:

Anar a Notícies