FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Quatre voluntaris europeus s'incorporen a la FAS
31.10.2013 Voluntariat  -  Quatre voluntaris de diferents països de la Unió Europea s’han incorporat aquest curs a la FAS gràcies al programa Servei de Voluntari Europeu (SVE). Participaran en els diferents programes socials i de voluntariat i donaran suport al Servei d'Atenció a la Discapacitat, PIUNE.

La mobilitat internacional de l'estudiantat i el foment del voluntariat són avui una prioritat per a la Universitat Autònoma de Barcelona. El programa SVE és una eina que, gràcies a la col·laboració d'entitats de tot Europa, dóna resposta a ambdues fites.

Amb l'objectiu de potenciar que el jovent europeu s'involucri en activitats voluntàries intracomunitàries, la Comissió Europea (CE) va crear el 1996 el Servei Voluntari Europeu. El programa SVE depèn de la Comissió de Joventut en acció de la CE i requereix d’una organització d’enviament i d’una d’acollida. Les entitats, ja siguin les que envien, les que reben, o les que coordinen, han de ser associacions no governamentals o entitats i iniciatives locals sense ànim de lucre. Els joves que hi participen i que decideixen traslladar-se a un altre estat de la UE per col·laborar amb una tasca com a voluntaris reben el suport i la formació necessàries per desenvolupar el projecte en el qual prendran part.

La FAS és doncs entitat d'enviament i d'acollida. Enguany està acollint a quatre voluntaris i voluntàries. Joana Cabral, de Portugal, participarà al voluntariat de justícia. Pauline Wittekind, d'Alemanya, a CROMA. Abtin Mohtadi, també alemany, i Vasiliki Stoumpou, de Grècia, col·laboren amb el Servei d'atenció a la discapacitat, PIUNE. Per raons diferents (ja sigui dificultat de trobar una feina a Portugal o la voluntat d’experimentar i créixer), l'empenta de la Joana i la Pauline les ha dutes a la FAS per fer una tasca desinteressada en benefici d’altres persones. Segons la Pauline, “l’acollida a la FAS ha estat enorme” i el programa SVE ofereix una molt bona oportunitat amb “un procés fàcil i senzill”. La Joana, per la seva banda, explica que el fet d’entrar en contacte amb persones que viuen en altres circumstàncies diferents a les personals i a altres països, “trenca els amb els prejudicis culturals i les jerarquies socials”. El voluntariat, diu, “ajuda més a una mateixa que als altres”. Segons ella: “hauria d’haver-hi una FAS a totes les universitats”. En la mateixa línia, el voluntari Abtin Mohtadi, d'Alemanya, explica que “el voluntariat ajuda a créixer com a persona i a viure noves experiències”. Segons ell, fer de voluntari significa “posar-se a l’altra banda de la societat, mirar-la amb uns altres ulls”. “Tot el que es fa des de la FAS és èticament correcte i encaminat a fer un món millor”, explica. A més, com a experiència de creixement personal, afegeix un factor més amb el qual la Vasiliki també coincideix, que és el repte que suposa anar a un altre país, amb una cultura i, sobretot, un amb dos idiomes diferents.

A més, la FAS, com a entitat d'enviament, ha gestionat l'estada d'un estudiant de la UAB, Carles Visdomines, que es troba a Dublín (Irlanda) col·laborant amb un projecte socioeducatiu de l'entitat Aisling Project.

Anar a Notícies