FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

La UAB ha rebut el suport de la Generalitat per garantir la igualtat d'oportunitats de l'alumnat amb discapacitat
20.01.2012 Discapacitat  -  El Consell Interuniversitari de Catalunya, adscrit a la Secretaria d'Universitats i Recerca del Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, ha donat suport a la UAB per tal de garantir la igualtat d'oportunitats de l'alumnat amb discapacitat durant l'any 2011.

Aquest suport s'ha canalitzat a través de la convocatòria UNIDISCAT, vigent des de l'any 2007, i que proporciona a les universitats recursos per dur a terme projectes de millora de l'accessibilitat (il·luminació d'espais, senyalitzacions del campus i d'espais, instal·lació de baranes),  ajuts tècnics especials (programari adequat a les necessitats de l'alumnat, teclats adaptats, perifèrics de sortida especials) i recursos de suport o assistència personal (traductors i traductores de llengua de signes, acompanyants de suport).

En el marc d'aquesta convocatòria la UAB i el Servei d'atenció a la discapacitat, PIUNE, han gestionat diferents iniciatives. En primer lloc, s'ha dut a terme un projecte de millora de la senyalització mitjançant identificadors QR a la Facultat de Traducció i Interpretació. Aquest sistema permet a l'estudiant cec o amb baixa visió accedir a la informació a través del seu propi telèfon mòbil a través del sistema de veu, rebent informació sobre el lloc on està, l'assignatura que s'imparteix en l'aula, els horaris i qualsevol incidència que impliqui un canvi d'aula o absència del professorat. D'altra banda, el suport de la convocatòria UNIDISCAT també ha fet possible que els estudiants universitaris amb discapacitat hagin pogut gaudir durant l'any 2011 de diferents serveis de suport tals com el transport adaptat, els intèrprets de llengua de signes o el d'assistència personal, entre d'altres.

Anar a Notícies