FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Sessions informatives sobre estades solidàries
30.01.2012 Cooperació  -  Un any més, l'àrea de cooperació de la FAS organitza durant el segon semestre del curs les sessions informatives sobre estades solidàries.

En aquestes xerrades es convida a organitzacions de l'àmbit de la cooperació per al desenvolupament i la solidaritat internacional que presenten els seus projectes de voluntariat per a aquest estiu: camps de treball, brigades d'acompanyament i altres iniciatives similars a països d'Amèrica Llatina, Àsia i Àfrica.

El passat dimecres 25 de gener es va organitzar la primera de les sessions, les persones assistents van poder escoltar les propostes de SetemSodepau, Servei Civil i Internacional i Moviment de Brigadistes. Pel 7 de març està programada una nova sessió: a les 12hores a la sala d'actes de l'ETC.

Aquestes entitats han volgut deixar clar que tenen per objectiu oferir una experiència de formació i de presa de consciència d'una realitat llunyana de les nostres fronteres, allunyant-se de la idees de què es va a "socórrer els pobres". Es tracta de conviure amb famílies o ens locals de les organitzacions de base, de compartir hàbits, costums, cultura i de contagiar-se del coratge de les organitzacions que en aquests països lluiten per assolir la justícia social. El viatge ha de ser fruit d'una convicció real i d'un interès sincer per donar suport a les tasques de les ONGD que lluiten per la justícia social. Per tant, remarcar la idea de què no són per "ajudar" les persones del Sud, sinó per conèixer-les.

Les estades poden consistir tant en el suport puntual en alguna activitat que la contrapart amb la qual col·labora l'ONG del Nord estigui duent a terme, com en unes vacances d'estiu diferents i que responen al desig de moltes persones del Nord de conèixer de prop la realitat d'altres països.

Un valor molt important d'aquests viatges s'esdevé en posterioritat, quan les persones que han viatjat retornen, ja que poden sensibilitzar el seu entorn més proper, buscar canvis d'actitud i implicar-se en iniciatives socials.

Des de la FAS, volem encoratjar a tota la comunitat universitària que vulgui realitzar una estada solidària, a informar-se de les possibilitats que ofereixen les diferents associacions, escollir la que més s'ajusti a les seves inquietuds i a la seva forma de veure el món i animar-se a viure aquesta experiència!

Anar a Notícies