FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

El Nadal arriba als centres penitenciaris
Partit Justícia Nadal 20.12.2011 Programes Socials  -  El Nadal ha arribat esportivament al programa de Justícia de la FAS, i s'han organitzat varis partits de futbol amb interns d'alguns centres on el voluntariat de Justícia hi duu a terme tallers des del principis de curs.

El 14 de desembre, a iniciativa dels coordinadors del Centre Educatiu L'Alzina, es va organitzar una tarda de futbol en la qual van participar 14 joves del centre i 6 estudiants de la UAB- que juguen al SAF a nivell competitiu-. Els estudiants de la UAB van jugar dos partits de 20 minuts cadascun, amb dos equips del centre, donant com a resultat un bonic empat. Està previst que es realitzi un partit de tornada a les instal·lacions del SAF durant el mes de març, on els interns vindran al campus per tornar a realitzar un altre partit amb l'equip de la UAB.

El 19 de desembre, també, l'equip de futbol d'interns de la Unitat de Medi Semi-Obert (UMS) de Brians ha jugat un partit pel matí i un altre per la tarda a les instal·lacions del SAF amb varis voluntaris i voluntàries del programa de Justícia. Els interns que van venir a jugar, van aprofitar per visitar el campus de la universitat, i l'Espai de la FAS a la plaça Cívica, on van poder conèixer el treball i l'equip de la FAS. Així van poder visualitzar d'on provenen els i les estudiants que van a dinamitzar-los els tallers dins dels centres penitenciaris, i quines són les seves realitats i motivacions. Tant els interns com els voluntaris i voluntàries van coincidir en què les dues jornades havien sigut molt profitoses, havien ajudat a crear vincles de confiança més forts entre uns i altres; i sobretot, havien ajudat a què tots els participants passessin una bona estona: entretinguda i animada

Dins el context nadalenc, el voluntaris i voluntàries que van setmanalment al Centre Penitenciari de Dones de Barcelona a dinamitzar activitats, els dies 20, 21 i 23 col·laboraran amb un taller de manualitat, que servirà per decorar el centre per les festes.

Aquestes activitats serveixen perquè el voluntariat del programa comparteixi les jornades festives, amb les persones internes i els professionals del centre, i fer que ells i elles també visquin el Nadal amb activitats dinàmiques, amenes i divertides.

Anar a Notícies