FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Comença la formació en temàtiques socials
Formació FAS - Curs discapacitat 15.11.2011 Formació  -  Més de 150 estudiants han començat els cursos formatius programats per la FAS, que han tingut un gran èxit ja que s'han cobert totes les places disponibles. La formació permet adquirir coneixements i habilitats sobre temàtiques socials com ara l'exclusió social, la discapacitat i d'altres temàtiques vinculades a la salut (sexualitat i drogues) i a la cooperació per al desenvolupament.

Des de finals d'octubre fins a principis de novembre, s'han inaugurat els cursos de formació que programem des de la Fundació Autònoma Solidària. Aquests cursos permeten als estudiants adquirir coneixements i habilitats sobre temàtiques socials com són la discapacitat, l'exclusió social, les problemàtiques dels països empobrits, la sexualitat o el consum de substàncies. I a la vegada, reflexionar sobre aquestes qüestions, per tal de construir i participar en el canvi cap a una societat més crítica i justa per a tothom.

Els cursos han tingut una bona acollida entre els voluntaris i els estudiants de la comunitat universitària de la UAB, ja que s'han cobert totes les places disponibles dels cursos, amb més de 150 inscrits

Aquests, a més, compten amb la col·laboració de professorat de la UAB i de membres d'entitats del tercer sector, que donen una visió més àmplia i heterogènia sobre les temàtiques que es tracten, relacionant-les amb el treball que fan aquestes entitats. El curs d'"Introducció a situacions de desigualtat i d'exclusió social", que va començar el divendres 11 de novembre, es va inaugurar amb la sessió de Jordi Gusi de la federació d'Entitats Catalanes d'Acció Social i Anna Jolonch de la Fundació Jaume Bofill. El curs d'"Introducció a la Cooperació al Desenvolupament" compta també amb la col·laboració de la Federació Catalana d'ONGD, que ens ofereix una visió sobre les desigualtats Nord-Sud i una reflexió sobre els conceptes de desenvolupament, cooperació, deute... Per la seva banda, el curs de "Sexualitat i Facetivitat: una mirada integradora" va comptar el passat 8 de novembre amb la presència de Joan Bertran, de l'Observatorio de DDHH y VIH/sida de RED2002. En el cas del curs "Integra't amb la discapacitat" es va convidar, per exemple, el dia 3 de novembre a Antonio Centeno del Foro de Vida Independiente que va abodar els conceptes de diversitat funcional i diversitat física.

De cara al segon semestre, s'obriran noves edicions dels cursos relacionats amb les temàtiques i els eixos de la FAS. Si t'has quedat sense plaça o tens ganes d'aprendre i d'enriquir la teva formació, estigues atent/a a la programació pel segon semestre que es publicarà a finals d'any. També, del 26 al 30 de març es realitzarà la VII Setmana de la Cooperació, on a través de xerrades, tallers, cinefòrums, teatre, jocs i exposicions es debatrà i reflexionarà sobre els conflictes i les revoltes a la mediterrània i la cooperació amb i entre els països d'aquesta zona.

Totes les activitats formatives estan reconegudes amb crèdits de lliure elecció i ETCS.

Anar a Notícies