FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Les voluntàries europees participen a la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura
Setmana Mobilitat  - Voluntariat 2011 11.11.2011 Voluntariat  -  La FAS ha participat a la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, que s'ha realitzat del 7 a l'11 de novembre al campus de la UAB. Aquesta Setmana vol sensibilitzar dels avantatges econòmics, ambientals i socials de la utilització del transport col·lectiu, de la bicicleta o del caminar en els nostres desplaçaments quotidians.

Aquesta campanya té una importància especial, ja que, la comunitat universitària de l'Autònoma està formada per gairebé 50.000 persones entre el personal docent i investigador, el personal d'administració i serveis i els estudiants; i segons un estudi realitzat per aquesta, en un dia laborable, es generen 129.290 desplaçaments d'entrada i sortida del campus.

Les voluntàries europees, dins el context de la Setmana de la Mobilitat, han col·laborat amb l'activitat del "Dia de la bicicleta a la UAB!". En aquesta activitat s'ha creat un punt d'informació a la plaça Cívica sobre els avantatges del transport col·lectiu, la bicicleta i el caminar.
Hi havia també, l'exposició- "Bici, Solucions de Transport"- on  la protagonista era la bicicleta, un recurs intel·ligent a l'hora de promoure sistemes de transport sostenibles en l?àmbit urbà.

Un estudi elaborat per la universitat ens deixa amb un balanç positiu, ja que indica que l'ús del transport privat per entrar i sortir del campus de Bellaterra ha reculat fins al 36,9%, mentre que ha augmentat el del transport col·lectiu fins a situar-se en el 56,9%. Malgrat això, i tenint en compte el gran nombre d'alumnes que entren i surten del campus, cal continuar lluitant per potenciar un model sostenible de transport, que permeti desplaçar-nos amb els mínims impactes ambientals i territorials.

Anar a Notícies