FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Arriben les voluntàries del Servei de Voluntariat Europeu
Voluntàries SVE 2011-2012 15.09.2011 Voluntariat  -

Des de fa més de 10 anys, en el marc del Servei de Voluntariat Europeu del Programa Joventut en Acció de la Comissió Europea, la Fundació Autònoma Solidària acull a joves voluntaris europeus perquè col·laborin amb l'entitat durant tot el curs acadèmic.

Aquest curs 2011-2012, dues joves voluntàries d'Alemanya, la Tanja i la Maja, donaran suport a les activitats vinculades a la promoció del voluntariat i els seus valors, participaran activament als diferents programes de voluntariat i col·laboraran amb el PIUNE, Servei d'Atenció a la Discapacitat.

La Maja ens explica perquè ha vingut a fer el voluntariat a la FAS: "He venido porque me interesa el trabajo con personas con discapacidad y además en la Fundación se hacen programas sociales muy útiles y de los que espero poder aprender mucho". També se senten contentes durant aquests primers dies a la universitat, al campus i a la ciutat. La Tanja ens diu que "en el campus de la UAB hay mucha vida y me está gustando  mucho. Además, la UAB es una universidad internacional y me gusta la participación de ERASMUS. También me agrada la gente catalana y la ciudad de Barcelona que me parece muy grande y llena de vida. En resumen, estoy súper bien". I afegeix la Maja "todo el mundo me decía que Barcelona es un ciudad maravillosa y que me gustaría, no me han mentido".

La Secretaria de Joventut gestiona la participació de les entitats catalanes en aquest programa, que dóna suport a la política de cooperació dins l'àmbit de la joventut i que inclou, entre d'altres accions, els Intercanvis de Joves i el Servei Voluntari Europeu dins la Comunitat, amb països veïns i altres països del món. El Programa ofereix la possibilitat a joves de 18 a 30 anys d'ampliar la seva formació, viure una experiència intercultural, conèixer diferents realitats, donar suport al desenvolupament de comunitats locals i ampliar els coneixements d'un idioma a través de la participació activa en un projecte de voluntariat i solidaritat, el treball en equip i la formació en diferents camps.

Anar a Notícies