FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Les cafeteries de la UAB serviran cafè de comerç just
Cafè de comerç just a la UAB 15.07.2011 Cooperació  -  A partir del mes de setembre qui demani un cafè a la UAB estarà col·laborant a fer d'aquest un món més just.

L'octubre de l'any 2009, un grup d'estudiants de la UAB, que feien voluntariat a la FAS, van decidir iniciar una campanya (Desperta amb cafè just a la UAB) per reivindicar que el cafè de les cafeteries de la UAB fos de comerç just, com ja passa amb el cafè de màquina.

De fet, la campanya recordava que en un Consell de Govern del 2005 la UAB es comprometia a posar "en pràctica noves estratègies per construir una societat més justa que respongui als nous reptes socials i a conceptes com els de responsabilitat social corporativa, desenvolupament sostenible o compromís èticament responsable."

En aquesta línia, el cafè de comerç just afegeix a aquest producte valors ètics que incorporen aspectes ecològics, socials i de gènere. Contribueix al desenvolupament sostenible oferint millors condicions en el comerç i garantint els drets del les persones productores i treballadores, així com persones socialment marginades, particularment al Sud.

Des del primer moment es va voler comptar amb la participació de la comunitat universitària, és per això que es va dur a terme una campanya de sensibilització i informació per tal que fos una inquietud compartida. Després de tot un curs organitzant múltiples activitats es van aconseguir 1.713 signatures individuals i 36 adhesions de col·lectius d'estudiants, del PAS, centres i departaments de la UAB al manifest.

Un any després de finalitzar la campanya, fruit del treball del servei de restauració, gerència, el vicerectorat d'economia i les empreses concessionàries, la comissió d'economia va aprovar un nou preu per al cafè de cara el curs 2011-12, amb el compromís que sigui en exclusivitat de comerç just.

El grup de voluntariat que ha dut a terme la campanya ha viscut aquesta notícia amb enorme alegria i en el bloc de la campanya publiquen una notícia on expliquen que "Semblava difícil però finalment s'ha aconseguit i podrem gaudir de cafè just i solidari, una iniciativa que intenta que ens acostem al Sud i que ens responsabilitzem del consum que excercim els països del Nord. Després que aquesta iniciativa hagi tingut èxit, reflexionem sobre què podem fer nosaltres, què està a les nostres mans per tal de fer un món més solidari. Tot és possible.".

Anar a Notícies