FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Exposició del patrimoni històric algerià
Exposició Tlemcén - Edifici Rectorat 08.06.2011 Cooperació  -  L'exposició forma part d'un projecte més ampli que està desenvolupant el SAPPO.

Situada a l'extrem oest algerià la wilaya de Tlemcén disposa d'una situació privilegiada al Magrib. La seva orografia i la climatologia, ha permès el moviment dels grups  humans de Nord a Sud i d'Est a Oest, configurant-ne un corredor natural entre el Nil i l'Atlàntic, entre el Sàhara i el Mediterrani. Animals, humans, plantes, productes d'intercanvi, idees, innovacions tecnològiques i culturals, han passat per la regió, i hi han deixat una important petjada en forma d?un ric legat en patrimoni històric.

L'exposició, "Tlemcén i el seu patrimoni històric", forma part d'un projecte més ampli "La promoció del patrimoni una eina per al desenvolupament cultural algerià" que està desenvolupant el grup de recerca Seminari d'Arqueologia Prehistòrica del Pròxim Orient (SAPPO). Aquest projecte rep el suport, des del 2010, del Fons de Solidaritat de la UAB que gestiona la Fundació Autònoma Solidària (FAS).

L'exposició és possible gràcies al treball en xarxa dut a terme prèviament entre les universitats de Tlemcén  i la UAB en l'àmbit de l'arqueologia i en el marc del Projecte Algèria Universitats de la Xarxa Vives d'Universitats.

Per tal d'inaugurar l'exposició es durà a terme un acte en què hi participaran el vicerector de Transferència Social i Cultural, Bonaventura Bassegoda, la vicerectora de Relacions Internacional, Mercè Unzeta i membres de la Xarxa Vives d'Universitats, el SAPPO i de la FAS.

Anar a Notícies