Cartell Jornada Pau CEDID 7 octubre 2021 Jornada sobre la Memòria Històrica del Casal de la Pau de Barcelona (07.10.2021)

Jornada organitzada pel CEDID juntament amb l'Institut Català Internacional per la Pau i Lafede.cat – Organitzacions per a la Justícia Global, dins del marc d’activitats del
Congrés Internacional per la Pau

La Jornada serà presentada i conduïda per l'historiador Carlos Ángel Ordás  i comptarà amb la participació de Martí Olivella, Núria Breu, Dolors Sabater i Arés Perceval.

Sessió presencial (amb inscripció prèvia) / streaming.

[+]
Cartell Seminari CEDID 20-22 octubre 2021 Seminari Violències i re-nacionalitzacions en territoris ocupats (20-22 octubre 2021)

La Fundació Carles Pi i Sunyer, el Memorial Democràtic i el CEDID-UAB organitzen el  seminari: Violències i re-nacionalitzacions en territoris ocupats (1920-1945) : anàlisis comparatives.  D’Espanya a Eslovènia, passant per Itàlia i França, que tindrà lloc a Barcelona els propers dies 20-22 d'octubre

[+]
Portal Epicat EpiCAT. Cartes familiars de Catalunya (segles XVI-XIX)

El dimecres, 19 de maig, s'ha presentat públicament el portal web EpiCAT (epicat.uab.cat)  creat gràcies a la col.laboració del Servei de Biblioteques de la UAB.

EpiCAT. Cartes familiars de Catalunya (segles XVI-XIX) és un projecte de recerca  del Departament d’Història Moderna i Contemporània de la UAB,  encapçalat pel professor Javier Antón Pelayo que localitza, registra i analitza les cartes familiars dels fons patrimonials dipositats als arxius públics de Catalunya.

[+]
Acte Homenatge Josep Benet Acte Homenatge a l'Historiador Josep Benet i Morell (11/05/2021)

El dimarts 11 de maig de 2021 es va realitzar a la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB un acte d’homenatge a la figura del reconegut historiador Josep Benet i Morell. L’acte es va emmarcar dins de l’Any Benet

[+]
Logo GREF - CEFID Base de dades Transicions al Sud d'Europa i a l'Amèrica Llatina (CEDID)

Un dels productes del projecte Transicions a la democràcia al sud d’Europa i a l’Amèrica Llatina: Espanya, Portugal, Argentina i Xile (HAR2015-63657-P), desenvolupat durant el quadrienni 2016-2019 i del qual van ser investigadors principals Carme Molinero i Pere Ysàs.

[+]
taller arxius doctorat 2020-21 Programa de Doctorat d'Història Comparada, Política i Social (10/03/2021)

"Els arxius catalans del segle XX, una visió panoràmica"
A càrrec del Dr. Josep Fernández i Trabal