Feminisme jornades Centre d'Estudis sobre Dictadures i Democràcies (CEDID)

Jornades d’actualització científica i didàctica Dones en lluita, feminismes i canvi social.

Les Jornades se celebraran del 5 al 9 de juliol  en format presencial, amb seu a la Fundació Carles Pi i Sunyer d’Estudis Autonòmics i Locals, entitat coorganitzadora de l’activitat. Tanmateix, tindrem preparat el pas a format virtual si les circumstàncies ho requereixen

[+]
Lectura de Tesi Jordi Sancho Galán (12/07/2021)

El PSUC i la Universitat. Organització, moviments i mobilització universitària durant el franquisme (1956-1977)

[+]
Lectura de Tesi Andrea Geniola (16/09/2021)

"La patria interferida. Nacionalismos y regionalismos en la España franquista"

[+]
Portal Epicat EpiCAT. Cartes familiars de Catalunya (segles XVI-XIX)

El dimecres, 19 de maig, s'ha presentat públicament el portal web EpiCAT (epicat.uab.cat)  creat gràcies a la col.laboració del Servei de Biblioteques de la UAB.

EpiCAT. Cartes familiars de Catalunya (segles XVI-XIX) és un projecte de recerca  del Departament d’Història Moderna i Contemporània de la UAB,  encapçalat pel professor Javier Antón Pelayo que localitza, registra i analitza les cartes familiars dels fons patrimonials dipositats als arxius públics de Catalunya.

[+]
Acte Homenatge Josep Benet Acte Homenatge a l'Historiador Josep Benet i Morell (11/05/2021)

El dimarts 11 de maig de 2021 es va realitzar a la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB un acte d’homenatge a la figura del reconegut historiador Josep Benet i Morell. L’acte es va emmarcar dins de l’Any Benet

[+]
Logo GREF - CEFID Base de dades Transicions al Sud d'Europa i a l'Amèrica Llatina (CEDID)

Un dels productes del projecte Transicions a la democràcia al sud d’Europa i a l’Amèrica Llatina: Espanya, Portugal, Argentina i Xile (HAR2015-63657-P), desenvolupat durant el quadrienni 2016-2019 i del qual van ser investigadors principals Carme Molinero i Pere Ysàs.

[+]
taller arxius doctorat 2020-21 Programa de Doctorat d'Història Comparada, Política i Social (10/03/2021)

"Els arxius catalans del segle XX, una visió panoràmica"
A càrrec del Dr. Josep Fernández i Trabal