Actualitat Comunidad Comunitat Institucional Institucional

La UAB celebra el Dia internacional contra les violències masclistes

Per mostrar col·lectivament el ferm rebuig a la violència contra les dones, la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) ha celebrat el dimecres, 24 de novembre, el “Dia Internacional contra les violències masclistes” amb un acte que ha tingut lloc a la Sala Teatre, al campus de la UAB, a les 12.30 hores.

L’acte, que s’ha iniciat amb un minut de silenci, ha consistit en un parlament de la Secretària General de la UAB, Esther Zapater. Tot seguit, s’ha fet la lectura del manifest de la Comissió Dones i Ciències del CIC per part de la professora Margot Pujal, responsable de Polítiques d’Igualtat de la Facultat de Psicologia.

Carla Vall, en un moment de la ponència que ha fet en l’acte institucional per commemorar el 25-N a la UAB, a la Sala Teatre.

A continuació, l’advocada penalista i militant feminista, Carla Vall, ha pronunciat la ponència “La violència desprès de la violència: una mirada a la violència institucional”, on ha explicat, entre moltes d’altres coses, que les “víctimes mereixen un espai de descans en l’atenció perquè ja pateixen victimització en explicar el seu relat repetidament” i que “la violència institucional és fer sentir malament la víctima des del professional”. També ha comentat que els espais privats són els espais on les dones pateixen més agressions, malgrat la percepció d’inseguretat a l’espai públic.

Campanya “Jo em responsabilitzo”

El Dia Internacional contra les violències masclistes se celebra a nivell mundial el 25 de novembre (25-N). En el marc dels actes commmeratius d’aquest dia, l’Observatori per a la igualtat de la UAB ha organitzat diferents activitats.

D’una banda, la campanya “Jo em responsabilitzo” adreçada als homes i convidant-los a la reflexió i a l’acció en relació al seu paper com agents actius i còmplices en les violències contra les dones.  Es pot visitar el contingut de la campanya al fil de twitter: https://twitter.com/Observatori_UAB/status/1456259431834947595

D’altra banda, la UAB també havia organitzat el Taller “Traiem els coixins i parlem” dirigit a homes de la comunitat UAB que vulguin fer un pas endavant en la lluita contra les violències masclistes.  A última hora s’ha anul.lat aquest taller.