Actualitat Actualitat Institucional

Universitats i centres de recerca analitzen com beneficiar-se dels fons Next Generation EU

L’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) organitza el VIII Seminari Catalunya Futura pel proper dimarts 23 de novembre al Palau Macaya de Barcelona amb l’objectiu d’analitzar l’aplicació del Fons de Recuperació Next Generation EU a Catalunya i Espanya.

L’acte, que porta per títol “El Fons Next Generation EU, una oportunitat única per fomentar la innovació i el coneixement i en el marc de la iniciativa Plataforma Coneixement”, té com a objectiu analitzar com les universitats i els centres de recerca, en aliança amb el teixit productiu i les administracions públiques, poden ser receptors d’aquest finançament europeu.

El seminari començarà amb una sessió de benvinguda a les 9:15h que comptarà amb la participació del rector de la UAB i president de l’ACUP Javier Lafuente, i el vicepresident de la Fundació “la Caixa”, Juan José López Burniol. A continuació, les següents sessions tractaran sobre els Fons de Recuperació Next Generation EU, el Pla de Recuperació “España Puede” i els seus components, i l’estratègia de la Generalitat per a l’aplicació del Fons de Recuperació. La jornada conclourà amb una taula rodona sobre les oportunitats de col·laboració entre universitats, empreses i administracions públiques en el marc de l’aplicació del Fons de Recuperació.

El Fons de Recuperació Next Generation EU (NGEU) és un paquet d’estímul financer dotat amb 750.000 milions d’euros que ha d’ajudar a reconstruir l’economia de la Unió Europea després de la crisi provocada per la pandèmia de la covid-19 i a promoure les necessàries transicions ecològica i digital. Espanya, seguida d’Itàlia, és el país de la Unió que rebrà una major dotació pressupostària per mitjà del nou instrument comunitari: fins a 140.000 milions d’euros en forma de transferències i crèdits en el període 2021-2026, dels quals s’estima que Catalunya es pugui beneficiar d’un total de 3.500 milions. Aquest finançament ha de permetre impulsar una sèrie de reformes i inversions estructurals en àmbits prioritaris, previstes en l’anomenat Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència “España Puede”.

El seminari tindrà lloc de forma presencial al Palau Macaya de Barcelona, situat al Passeig de Sant Joan 108, de 9.15h a 13.45h. També es podrà seguir en directe a través del canal de YouTube de l’ACUP. Per poder-hi assistir cal inscriure-s’hi omplint el formulari d’inscripció.

Podeu accedir a més informació sobre l’acte, programa i ponents mitjançant aquest enllaç.