Actualitat Investigar

Presentació dels resultats de la campanya d’excavació de la necròpolis faraònica Kom el-Khamaseen

Dijous, 25 de novembre, a les 17 h, tindrà lloc a l’Auditori de la UAB, situat junt amb la Facultat de Filosofia i Lletres, l’acte de presentació dels resultats de la campanya d’enguany del Kom el-Khamaseen Project Spanish-Egyptian Mission in South-West Saqqara (Egypt). La presentació anirà a càrrec de Josep Cervelló, professor d’Egiptologia del Departament de Ciències de l’Antiguitat i de l’Edat Mitjana i director de l’Institut d’Estudis del Pròxim Orient Antic, i de dos membres més del seu equip. L’acte serà presidit pel rector de la Universitat, Javier Lafuente.

Investigadors de la UAB i del Servei d’Antiguitats d’Egipte van realitzar la passada primavera una excavació sistemàtica del jaciment de la necròpolis faraònica de Kom el-Khamaseen, en una acció arqueològica de rescat per evitar els saquejos patits en vàries ocasions. Situat a l’àrea arqueològica de Saqqara, Kom el-Khamaseen va ser lloc d’enterrament de personatges significatius del Regne Antic i del Primer Període Intermediari de la història egípcia (2400-2050 ane). El més conegut d’ells és Imephor Impy Nikauptah, summe sacerdot del déu Ptah, la divinitat principal de Memfis, capital del país en aquell temps.

Els resultats obtinguts en la campanya arqueològica es donaran a conèixer en un acte públic que tindrà lloc dijous, 25 de novembre, de 17 a 19 hores, a l’Auditori de la UAB, situat junt amb la Facultat de Filosofia i Lletres. La presentació anirà a càrrec de Josep Cervelló, professor d’Egiptologia del Departament de Ciències de l’Antiguitat i de l’Edat Mitjana i director de l’Institut d’Estudis del Pròxim Orient Antic de la Universitat i director de la missió, i de dos membres més de l’equip del projecte: Roser Marsal, professora associada d’Egiptologia de la UAB, i Josep Maria Puche, investigador de l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica. L’acte serà presidit pel rector de la UAB, Javier Lafuente i comptarà amb la participació del grup musical Neteru Ensemble.

L’acte de presentació està especialment adreçat a les persones que han contribuït a fer possible la campanya amb una donació a través de la plataforma de micromecenatge de la UAB.