Actualitat Investigar

L’ECIU University presenta els resultats del repte sobre seguretat alimentària, al Prat de Llobregat

L’ECIU University presentarà el proper dia 23 de novembre el repte “Transformar el programa gratuït de distribució d’aliments garantint la seguretat alimentària per a grups vulnerables”, treballat amb el lideratge de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i amb el partenariat de l’Associació ABD i l’Ajuntament del Prat de Llobregat en el marc del projecte “La Botiga”.

La presentació tindrà lloc a les 16h a la sala de conferències del Centre de Promoció Econòmica del Prat de Llobregat. L’objectiu del repte és repensar i transformar el model actual de seguretat alimentària (gratuït i basat en subvencions), tenint en compte tota la cadena de valor alimentària i els actors per a proporcionar una transformació integral en termes de polítiques i pràctiques, assegurant que els grups vulnerables satisfan les seves necessitats.

Els i les estudiants que han desenvolupat aquest repte, provinents de diferents disciplines acadèmiques i de diferents països, presentaran els principals resultats de la feina que han desenvolupat amb la coordinació de l’investigador de l’ICTA-UAB, Xavier Gabarrell. El treball realitzat planteja els reptes intrínsecs del projecte “La Botiga” en clau de futur, estudia els diferents models internacionals que es prenen d’inspiració per a l’anàlisi i desenvolupen propostes organitzatives de futur per l’assoliment del propòsit de La Botiga.

En aquest sentit el projecte desenvolupa propostes organitzatives des de l’aspecte social, ambiental, econòmic, legal que interpel·len a tot l’ecosistema local relacionat amb l’alimentació, l’economia, el cooperativisme i l’atenció social.

L’acte es farà en tres idiomes (català, castellà i anglès), sense traducció simultània. No obstant es farà una breu traducció posterior de les intervencions amb anglès per facilitar la comprensió de l’explicació. Podeu confirmar la vostra assistència al correu electronic toledano@elprat.cat o trucant al telèfon 93 379 00 50 extensió 5380.

Programa:

16.00 h Benvinguda institucional.

16.15 h Introducció de la metodologia de reptes de l’ECIU University a càrrec dels professors de la UAB i líders del projecte.

16.30 h Presentació del repte “Transformar el programa de distribució gratuïta d’aliments garantint la seguretat alimentària dels grups vulnerables”, a càrrec del grup d’estudiants que ha desenvolupat el repte.