Actualitat Comunitat

La Facultat de Biociències recorda Lynn Margulis a deu anys de la seva mort

La Facultat de Biociències acull, el dimarts 23 de novembre, a les 13 hores, a la sala de Graus de la Facultat, una activitat dedicada a la biòloga Lynn Margulis amb motiu del 10è aniversari de la seva mort i dins del cicle d’activitats “La cooperació, força evolutiva. Lynn Margulis, 10 anys després”.

L’activitat que acull la UAB consistirà en la projecció d’una versió reduïda -d’uns 50 minuts- de la pel·lícula ‘Symbiotic Earth. How Lynn Margulis rocked the boat and started a scientific revolution’ de John Feldman (Hummingbird Films, 2017) i del col·loqui “Implicacions de les teories de Lynn Margulis”, amb Núria Gaju (IBB-UAB), Maira Martínez (UAB) i Rubén Duro (biòleg i documentalista científic) en el que s’analitzarà l’impacte dels treballs de Margulis i la seva empremta en ciència i societat.

Lynn Margulis (1938-2011) va ser una biòloga nord-americana que va aportar el concepte de la cooperació com a força evolutiva. Les seves implicacions porten a replantejar els valors i el model social, i a situar la cooperació -i no la competició- com a motor central de canvi i millora.

Margulis, que va morir fa tot just 10 anys -el 22 de novembre de 2011-, va mantenir una relació molt estreta amb Catalunya en general i amb la UAB en particular, especialment a través del grup d’Ecologia Microbiana del Departament de Genètica i de Microbiologia i que va culminar amb el seu nomenament com a doctora honoris causa l’any 2007, amb la professora Isabel Esteve, recentment desapareguda, com a padrina.  Al canal de Youtube de la UAB es pot recuperar l’enregistrament íntegre de l’acte d’investidura de Lynn Margulis i una entrevista 3Q.

El cicle d’activitats “La cooperació, força evolutiva. Lynn Margulis, 10 anys després”, vol, a més de commemorar el desè aniversari de la seva mort, divulgar les seves contribucions i recordar la seva figura amb taules rodones, exposicions i projeccions de documentals. El cicle compta amb la participació d’entitats científiques i divulgadores com el Museu de Ciències Naturals de Barcelona, l’Institut de Ciències del Mar (ICM-CSIC), Cosmocaixa, el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), l’Academia Europæa -Barcelona Knowledge Hub o la pròpia UAB a través de la Facultat de Biociències.

Es pot consultar el programa complet d’activitats a La cooperació, força evolutiva. Lynn Margulis, 10 anys després“.