Actualitat Institucional

La UAB investeix l’economista Vicente Salas com a doctor ‘honoris causa’

El 18 de novembre, La UAB investirà el catedràtic emèrit d’organització d’empreses de la Universitat de Saragossa Vicente Salas com a doctor honoris causa en una cerimònia que tindrà lloc a les 12 h, a la sala d’actes del Rectorat. El catedràtic jubilat del Departament d’Empresa i exrector de la UAB Antoni Serra Ramoneda actuarà com a padrí del doctorand, que va ser proposat per la Facultat d’Economia i Empresa. Salas oferirà la lliçó magistral titulada “Teoría económica y economía política de la empresa”. Es podrà seguir per streaming al canal de YouTube de la UAB. PODEU DESCARREGAR AQUÍ EL PROGRAMA DE MÀ DE LA CERIMÒNIA I LA LLIÇÓ MAGISTRAL DE SALAS.

El nou doctor honoris causa de la UAB ha estat membre del Consell de Govern i de la Comissió Executiva del Banc d’Espanya. Es va doctorar a la Universitat de Purdue i ha estat investigador visitant a les universitats de Stanford i de Connecticut, totes tres als Estats Units. La seva activitat docent i investigadora es centra en l’aplicació de l’anàlisi econòmica a l’estudi de les organitzacions, particularment de les empreses. Ha dirigit 25 tesis doctorals i ha publicat treballs a les revistes especialitzades més prestigioses del seu àmbit acadèmic.

La seva vinculació a la Facultat d’Economia i Empresa, particularment al Departament d’Empresa, es remunta als anys vuitanta. Va esdevenir catedràtic de la UAB entre 1990 i 1995. Va ser membre de l’equip fundador del Centre d’Economia Industrial. Ha estat també president de la Comissió de Control d’Ibercaja i membre del Consell Assessor Acadèmic de la Fundació BBVA, entre d’altres. Ha rebut el Premi Jaume I d’Economia, la Medalla al Mèrit al Treball del Govern d’Aragó, el Premi Juan Sardá d’Economia i la Gran Creu al Mèrit d’Economistes d’Espanya i la Medalla Basilio Paraíso.

A més de la presentació del padrí i de la lliçó magistral de Salas, l’acte comptarà amb la intervenció del rector de la UAB, Javier Lafuente, i amb l’actuació musical del cor de cambra de la UAB, que interpretarà els temes Cantares (Joan Manuel Serrat) i When the party’s over (Billie Eilish), a més del tradicional cant universitari Gaudeamus igitur.

Mostra a la Biblioteca de Ciències Socials

A més, amb motiu de la investidura de Salas, la Biblioteca de Ciències Socials exposa una mostra de les seves obres i d’altra documentació sobre la seva trajectòria professional. L’exposició és presencial i es pot visitar fins a finals d’any a l’entrada de la planta 0 de la Biblioteca.