Investigar Sense categoria

La professora ICREA Elena Galea, elegida membre de l’Acadèmia Europaea

Elena Galea, professora investigadora ICREA a l’Institut de Neurociències (INc) i professora del Departament de Bioquímica i Biologia Molecular, ha estat elegida membre de l’Acadèmia Paneuropea de Ciències, Humanitats i Lletres, que promou l’excel·lència acadèmica i del coneixement per al benefici i l’educació de la ciutadania.

La professora Elena Galea ha estat seleccionada pel consell de l’Acadèmia per desafiar els supòsits predominants sobre la glia, ser pionera en la transformació de big data en coneixement biomèdic per a l’estudi dels astròcits i per la seva capacitat per a coordinar, integrar i sintetitzar la informació i l’activitat en grans grups, com el seu treball de coordinació en un article publicat a Nature Neuroscience.

Neurobiòloga amb més de 30 anys d’experiència en el camp de la glia i les malalties del sistema nerviós central, Elena Galea es va llicenciar en Biologia i doctora en Neurofisiologia per la Universidad Autónoma de Madrid i a principis dels 90 va ser investigadora postdoctoral i instructor al Cornell University Medical College (Nova York), on es va es va formar en biologia molecular i astròcits en el llavors emergent camp de la neuroinflamació, que ara treballa per reformar. El 1998 va crear el seu propi grup en la Universitat d’Illinois (Chicago) com a professora adjunta. A l’Institut de Neurociències de la UAB, on treballa des de l’any 2004, ha desenvolupat projectes centrats en la caracterització molecular i en viu dels astròcits en les malalties i en el desenvolupament de teràpies dirigides a aquestes cèl·lules glials.

Membre de diverses xarxes de recerca al nostre país, Galea ha publicat més de 70 articles en revistes revisades per parells, ha obtingut 13 beques com a Investigadora Principal en convocatòries competitives i és ponent habitual en fòrums locals i internacionals.