Actualitat Comunitat

Ja està oberta l’exposició Patrimoni Veterinari Català

Recuperar la memòria històrica veterinària representa el retrobament amb el nostre passat i valorar el patrimoni professional, per respectar-lo i aprendre del seu bagatge, i afrontar amb seguretat el futur que ens espera. Això és el que fan des de l’Associació Catalana d’Història de la Veterinària (ACHV): salvaguardar l’instrumental i els documents veterinaris antics per posar-los a disposició del públic.

A través de la col·laboració amb la Universitat Autònoma de Barcelona han pogut organitzar diferents activitats de recuperació del patrimoni veterinari català. Volem destacar la visibilització de 12 figures de la veterinària catalana per cadascuna de les sales de treball que posem a disposició dels estudiants a la Biblioteca de la facultat [https://achv.wordpress.com/2021/10/03/12-figures-de-la-veterinaria-catalana/], i l’actual exposició Patrimoni Veterinari Català, que des del dia 25 d’octubre podeu visitar a la Biblioteca de Veterinària de la UAB.

Utensilis de la pràctica veterinària de la geografia catalana que hem rebut de donacions particulars, juntament amb una exposició de monografies dels principals veterinaris dels territoris de parla catalana, ofereixen una visió d’aquest patrimoni que volem conservar, difondre lliurement, i ajudar al seu estudi i investigació per les futures generacions. L’exposició inclou tres llibres d’Albeiteria del s. XVIII recentment donats per la família del veterinari Victor Cabré Cedó (1873-1927) natural de Tivissa. Us convidem a visitar-la i gaudir-ne del seu mestratge.