Actualitat Comunitat

Docència antirracista: Desactivem narratives discriminatòries des de la Universitat

La FAS organitza una formació per a personal docent i investigador orientada a desenvolupar competències per a una docència antiracista a les aules universitàries. Les sessions tindran lloc els dimarts 16 i 23 de novembre de 2021, amb una durada d’una hora i mitja cadascuna. Es realitzarà en format virtual i cal inscripció.

La Fundació Autònoma Solidària ha organitzat una formació per a personal docent i investigador, orientada a desenvolupar les competències per una docència antiracista a les aules universitàries. La formació forma part del programa de Formació a Mida  i l’impartirà Ana Lucía Olivos, experta en gestió de programes interculturals..

L’activitat consisteix en dos tallers formatius orientats a aprofitar la capacitat transformadora de la Universitat i oferir eines al personal docent i investigador per detectar i desactivar discursos discriminatoris, estereotips i prejudicis a les aules. Les persones participants obtindran coneixements bàsics en perspectiva intercultural i desenvoluparan estratègies per identificar i desactivar narratives que, fins i tot sense ser obertament racistes, formen part d’un imaginari col·lectiu contrari al respecte, la convivència i la igualtat de drets.

Més important encara, les persones participants podran transmetre les eines adquirides durant el taller al seu alumnat perquè també els emprin en els àmbits d’aprenentatge i lleure. Per exemple, la universitat és el terreny perfecte per plantar les llavors de l’estratègia antirumors, permetent una cascada de coneixement que arribi a les noves generacions de professionals.

Les sessions tindran lloc els dimarts 16 i 23 de novembre i amb una durada d’una hora i mitja cadascuna. Es realitzarà en format virtual i caldrà inscripció en aquest enllaç. Atenció que les places són limitades! Més informació a fas.acollida@uab.cat i dinamització.acollida@gmail.com.