L’ECIU University organitza una ‘creathon’

Els propers 13 i 14 de novembre, la Universitat de Linköping (Suècia) acull una creathon internacional, oberta a totes les universitats membres de l’ECIU University, per treballar en reptes de la vida real i desenvolupar solucions viables per a una comunitat en l’era post Covid-19.

Es tracta d’una marató creativa que reuneix estudiants i professionals amb talent, d’arreu d’Europa, amb diferents procedències, experiències i camps d’estudi.

Durant els dies 13 i 14 de novembre, les persones participants treballaran en reptes multidisciplinaris del futur classificats en quatre temàtiques: pobles i centres de ciutats, inclusió digital, logística verda i transició energètica.

Pobles i nuclis urbans

La Covid-19 ha tingut un impacte radical en gairebé tots els aspectes de la societat i ha accelerat molts canvis que ja s’estaven experimentant. Com que ara es veu un futur post Covid-19, les persones poden tornar a la seva “vida normal” però caldrà veure quina serà la ‘nova normalitat’ a les ciutats.

Inclusió digital

Les pandèmia ha accelerat l’ús d’eines digitals per a la informació, la interacció i els serveis però hi ha ciutadans que, per diferents motius, no fan servir els serveis digitals. La ràpida digitalització de les societats requereix mesures per prevenir el risc d’exclusió digital.

Logística verda

El sector del transport representa un terç de les emissions totals de carboni a moltes regions europees. El creixement, en termes d’augment de població, producció i vendes està relacionat amb l’augment de la demanda de serveis de transport que, al seu torn, impulsen l’impacte climàtic. Calen noves solucions i accions per a una logística sostenible.

Transició energètica

La Covid-19 ha suposat grans reptes a la indústria energètica. Les possibles noves pràctiques i formes socials facilitades per la pandèmia estan tenint impactes en la demanda i el consum d’energia. Cal buscar solucions per satisfer la creixent demanda energètica i alhora protegir el clima.

L’ECIU University

L’ECIU University és l’aliança universitària europea més gran amb 12 membres en 12 països europeus diferents. Es tracta d’una de les disset iniciatives internacionals que van ser seleccionades per la Comissió Europea a la convocatòria per a European Universities com a part del programa pilot EU Erasmus+, que va rebre cinc milions d’euros. Recentment, la l’ECIU University va rebre un fons addicional de dos milions d’euros en el marc de la convocatòria SWAFS Horizon 2020 per reforçar el seu component de recerca.

El novembre de 2019, la UAB va acollir l’acte que va donar el tret de sortida a l’ECIU University, una iniciativa de l’ECIU que vol esdevenir un model innovador d’universitats sense fronteres i capaces de satisfer les exigències dels reptes socials a través de propostes innovadores de formació i recerca.

Més informació i programa