Actualitat Institucional

Josep Maria Colomer disserta sobre “història, política, economia i ètica”

El catedràtic de ciència política de la Universitat de Georgetown (EUA) Josep Maria Colomer impartirà la conferència “History, Politics, Economics… and Morals” en l’acte d’inauguració que donarà el tret de sortida al nou grau en Història, Política i Economia Contemporànies. Tindrà lloc el 25 d’octubre, a les 16 h, a la sala de graus de la Facultat de Filosofia i Lletres. En la xerrada, Colomer parlarà de l’herència de la il·lustració escocesa del segle XVIII pel que fa als conceptes de bé públic i la importància dels sentiments morals, així com de la influència, a partir dels anys setanta, de la nova psicologia que vincula les emocions humanes a les normes socials.

El nou grau s’imparteix en anglès i compta amb la implicació de tres facultats de la Universitat: a més de Filolosofia i Lletres, que el coordina, hi participen la Facultat d’Economia i Empresa i la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia. Després de la xerrada del professor Colomer, l’acte comptarà amb les intervencions del vicerector de Personal Acadèmic de la UAB, Francisco Morente; la degana de la Facultat de Filosofia i Lletres, Margarita Freixas; i el catedràtic de ciència política Joan Botella, que presentarà el conferenciant.

Colomer ha estat professor de la UAB i investigador de l’Institut d’Anàlisi Econòmica del CSIC. És membre de l’Acadèmia Europea i soci de l’Associació Americana de Ciència Política. Ha signat més de dos-cents articles acadèmics i capítols de llibre. Entre les seves monografies, es troben Ciencia de la política (Ariel), Contra los nacionalismos (Anagrama), El arte de la manipulación política (Anagrama), La transición a la democracia: el modelo español (Anagrama), Grandes imperios, pequeñas naciones (Anagrama) i El gobierno mundial de los expertos (Anagrama).