Actualitat Institucional

Les biblioteques celebren la Setmana de l’Accés Obert

Les Biblioteques de la UAB celebren, com cada any, la Setmana de l’Accés Obert, una iniciativa mundial per promoure l’accés gratuït i en obert als continguts de recerca. Enguany organitzen dues xerrades a la Facultat de Ciències de la Comunicació, el dimarts i dimecres, 26 i 27 d’octubre, adreçades a tota la comunitat.

La sala de juntes de la Facultat de Ciències de la Comunicació acollirà una xerrada el dimarts 26 d’octubre que porta per títol Diners públics, ciència pública. El com i el perquè del servei de revistes (ReDi) de la UAB, i tindrà lloc entre les 12h i les 14h.

Per altra banda, també tindrà lloc a Comunicació una xerrada el dimecres 27 d’octubre, titulada Vols aconseguir finançament per a publicar en accés obert? , entre les 12h i les 14h.

Per poder assistir a les xerrades no cal inscripció i aquells assistents que ho vulguin podran obtenir un certificat d’assistència.

El moviment de l’accés obert (Open Access, OA) es basa en la idea que els resultats de la recerca finançada amb diners públics han de ser de domini públic. El moviment defensa un accés permanent, gratuït i sense restriccions als continguts de recerca per tal d’afavorir-ne l’accessibilitat i l’impacte en benefici de la ciència i de la societat.