Actualitat Institucional

Andreu Climent inaugura el curs a Ciències Polítiques i Sociologia

Andreu Climent, investigador de la Universitat Politècnica de València (UPV) i president de l’Associació Ciència en el Parlament, pronunciarà la lliçó inaugural del curs 2021-2022 a la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia el proper 21 d’octubre, a les 12,30 h, a la sala d’actes del centre. Presidiran l’acte el rector de la UAB, Javier Lafuente, i la degana de la Facultat, Olga Serradell.

Climent és investigador Ramón y Cajal del grup de recerca interdisciplinari COR a l’Institut ITACA (Institute of Information and Communication Technologies) de la UPV i fundador de la spinoff Corify Care de tecnologia d’intervenció cardíaca. L’associació que presideix, Ciència en el Parlament, és una iniciativa impulsada per investigadores i investigadors de totes les àrees de coneixement davant la necessitat d’acostar la ciència a la política per tal que les decisions legislatives es basin en l’evidència científica (evidence based decision-making). Proposa la creació d’una oficina d’assessorament científic parlamentari, seguint el model que ja existeix a altres parlaments com ara els de Regne Unit, Suècia, Mèxic, Dinamarca, Portugal o el Parlament Europeu.