Cicle de Cinema Independent Llatinoamericà

Del 12 de març al 16 d'abril de 2018
Organitza: Col·lectiu d'Estudis Llatinoamericanos de Barcelona (CELAB)

Dilluns 12 de març, a les 13.00h
Criszamver (2017), d'Eduardo Henríquez Mendoza

foto de Cultura En Viu.

Un bon dia, el venedor ambulant d'artesania Cristóbal Idilio Zambrano Vera va decidir convertir-se en actor, guionista i director de cinema. La seva passió per les pel·lícules d'acció de Hollywood el va impulsar a fer produccions que emulen els cànons cinematogràfics de la indústria americana, amb un entusiasme que quasi el porta a la mort. Aquest documental mostra com es duen a terme aquestes pel·lícules i les xarxes de comercialització que ha creat.

País: Equador / Duració: 81 minuts / Gènere: Documental / Idioma: Castellà

Dilluns 19 de març, a les 13.00h
Margaritas para los pobres (2015), de Rafael Lacau

A principis de 2012, es decreta a Argentina el tancament de les importacions, afectant directament la vida de Josefina Oldani, de 72 anys, i a la seva empresa de transport internacional. La seva crisi econòmica l'obliga a reduir despeses, traslladar la seva oficina al saló del seu pis i acomiadar a la seva treballadora domèstica, desdibuixant de forma abrupta el seu nivell de vida. La càrrega de la indemnització anticipada, el deute als proveïdors i la reducció de personal, l'omplen de preocupacions, por i soledat.

País: Veneçuela / Duració: 52 minuts / Gènere: Documental / Idioma: Castellà

Dilluns 9 d'abril, a les 13.00h
Los habitantes de La Casa del Diablo (2015), d'Iván Reina Ortiz

"Los habitantes de La Casa del Diablo" és el retrat coral de Fercho, "El Diablo" i "El Jipi", amos efímers d'una terra de ningú que és, potser, el seu únic racó en el món. Les ruïnes els permeten compartir els fragments dels seus dies, sobreviure a la ciutat i al temps i convertir-se en una petita família. Fent dels vestigis el ciment de les seves vides, es revela la seva pròpia capacitat de renéixer.

País: Colòmbia / Duració: 86 minuts / Gènere: Documental / Idioma: Castellà

Dilluns 16 d'abril, a les 13.00h
Las calles (2016), de María Aparicio

A Puerto Pirámides els carrers no tenen nom. Julia, mestra de l'única escola de la localitat, desenvolupa un projecte escolar en el que els seus alumnes tenen un objectiu comú: buscar noms per denominar els carrers.

País: Argentina / Duració: 81 minuts / Gènere: Documental / Idioma: Castellà