Trobada Gamificació des de l'aula

La Trobada se celebrarà el dissabte 25 de novembre de 2017, organitzada per l’ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona.

15/09/2017

Ens queixem que els nostres estudiants no s’esforcen prou, que no són capaços de concentrar-se en una tasca durant un temps llarg. Però és clar que sí que ho fan. Això sí, quan acaben els deures. Llavors poden passar hores recorrent el món virtual del seu joc favorit, fent tasques aparentment inútils (com eliminar zombis) però que requereixen una concentració i una perícia que ja ens agradaria que demostressin a classe. Parlem d’estudiants però podríem dir el mateix de qualsevol persona.
Aquesta és la gran pregunta: Què tenen els jocs que fa que les persones s’esforcin tant? I la segona gran pregunta: Com podríem utilitzar els elements dels jocs per aconseguir que els estudiants s’esforcessin estudiant igual que s’esforcen eliminant zombis?
Intentarem donar algunes respostes a aquestes preguntes. S’analitzaran els elements que caracteritzen els jocs i es mostrarà de quina manera es poden utilitzar aquests elements per convertir la nostra docència en quelcom apassionant (no només per a nosaltres).

La trobada es durà a terme a Casa de Convalescència. Hospital de Sant Pau, c/ Sant Antoni Maria Claret 171, de Barcelona.

Web de la trobada