Sala de premsa Premsa i mitjans

Sis projectes de la UAB, al portal de bones pràctiques d’innovació docent de l’ACUP

Portal de bones practiques d’innovació docent de l’ACUP
El web, que s’acaba d’estrenar, incorpora sis projectes de bones pràctiques d’innovació docent desenvolupats per la Facultat de Ciències de l’Educació, la Facultat de Psicologia, la Facultat de Veterinària, l’Escola d’Enginyeria i l’Oficina de Qualitat Docent (OQD). 

19/01/2018

L’Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) i la Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya han posat en marxa un portal que recull les bones pràctiques d’innovació docent de les vuit universitats públiques catalanes, amb l’objectiu de donar a conèixer les tasques que es realitzen a la universitat i compartir aquest coneixement amb la comunitat educativa.

Als tres projectes que ja es van seleccionar l’any 2016 (“Millora de competències personals i prosocials”, “Millora del rendiment dels estudiants” i “Assegurament de la qualitat dels resultats”), s’han sumat tres nous: “Atles d’anatomia seccional en el gos”, “Disseny d’una metodologia activa de Conscious Learning” i “Introducció del telèfon mòbil com a eina per a recollir dades experimentals en activitats de ciència escolar”.

Atles d’anatomia seccional en el gos

Aquest projecte, desenvolupat pel Departament de Sanitat i d’Anatomia Animals de la Facultat de Veterinària,  ha sorgit davant les noves necessitats formatives i l’interès creixent per l’anatomia seccional. Atesa la dificultat dels estudiants per accedir a peces anatòmiques reals, l’atles es converteix en un complement a la seva formació a través l’aprenentatge no presencial i autònom .

L’atles es troba disponible en línia i és d’accés lliure.

Disseny d’una metodologia activa de Conscious Learning

La innovació d’aquest projecte, dut a terme per la Facultat de Psicologia, rau tant en la metodologia, que vol fer conscient l’aprenentatge, com en els recursos emprats, on guanya protagonisme la figura de l’entrenador virtual, que guia de manera activa, a través de la reflexió i de qüestionar, el camí́ de l’aprenentatge.

Aquesta metodologia d'aprenentatge, que cada vegada més estudiants opten per escollir, són els cursos en línia oberts i massius o Massive Online Open Courses (MOOC).
 
Introducció del telèfon mòbil com a eina per a recollir dades experimentals en activitats de ciència escolar

Degut a que els mòbils mateixos poden convertir-se en un petit laboratori de butxaca, la Facultat de Ciències de la Educació ha impulsat aquesta iniciativa amb l’objectiu d’ajudar el professorat a incloure aquestes eines a les classes de ciències.

Aquest projecte obre la porta a una nova línia de treball que tindrà molta rellevància en els propers anys, a mesura que es vagin produint avenços en la tecnologia mòbil.