Sala de premsa Premsa i mitjans

Nou MOOC sobre patrocini esportiu de la UAB i el Johan Cruyff Institute

Exemple de patrocini esportiu a la cursa de la UAB
Gràcies a la col·laboració entre la UAB i el Johan Cruyff institute, a partir del 4 de juliol es podrà seguir el nou MOOC "Sports Sponsorship. Let them Play", adreçat a tothom interessat en el patrocini esportiu. Pep Guardiola acompanyarà els alumnes i els donarà pistes per assolir l'objectiu del curs.

29/06/2016

A partir del 4 de juliol, la UAB i el Johan Cruyff Institute, en col·laboració amb Globalsportsjobs, imparteixen conjuntament un curs massiu obert i en línia (MOOC, massive online open courses) sobre patrocini esportiu que comptarà amb la participació de l'entrenador Pep Guardiola. El curs "Sports Sponsorship. Let them Play" estarà disponible a Coursera, plataforma de referència a nivell mundial on la UAB imparteix els seus MOOC.

El curs té una duració de cinc setmanes i serà impartit en anglès per Richard Denton, consultor i docent freelance de màrqueting esportiu. S'adreça a les persones interessades en saber com es crea una proposta de patrocini per a un esdeveniment esportiu. No hi ha requisits previs per seguir el curs, que roman obert a totes les persones que volen entendre qui juga un paper en aquest sector, conèixer les innovacions i tendències actuals, apropar-se al món del màrqueting esportiu i prendre contacte amb estudiosos i amants de l'esport d'arreu del món.

Guardiola acompanyarà els alumnes a través del MOOC i els donarà pistes per assolir el repte i objectiu del curs: endinsar-se al món del patrocini esportiu i adquirir els coneixements bàsics per desenvolupar un projecte real, l'activació d'un patrocini per a un Cruyff Court de la Fundació Cruyff. El millor pla d'activació serà premiat amb una beca per cursar un Postgrau en Patrocini Esportiu de Johan Cruyff Institute, que anunciarà el guanyador el gener del 2017.

Un sector creixent

El patrocini esportiu mou 55.000 milions d'euros d'inversió arreu del món (2016), dels quals, 13.800 milions corresponen a Europa. Als Estats Units, el 70% del total dels patrocinis correspon al sector dels esports. El 2015, el patrocini esportiu representava el 3% de l'economia global i ha assolit un 10% de creixement global al llarg dels darrers tres anys.

Col·laboració entre la UAB i el Johann Cruyff Institute

Aquest MOOC aprofundeix en la col·laboració endegada entre la UAB i el Johann Cruyff Institute. El mes de novembre passat, totes dues institucions van signar una acord per desenvolupar conjuntament activitats de docència, recerca i acció solidària i social. Entre altres objectius, l'Institut i la Universitat van acordar la creació d'un Màster en Gestió Esportiva i d'una càtedra de recerca -en col·laboració, també, amb la Laureus Sport for Good Foundation-, a més de cooperar en l'ajut a les persones discapacitades en l'àmbit esportiu a través de la Fundació Cruyff i la Fundació Autònoma Solidària.

Més informació: Sports Sponsorship. Let them Play