Marie Lallier explica com la sensibilitat al ritme modela el cervell lector

Facultat de Psicologia

Marie Lallier, experta reconeguda en lectura i adquisició del llenguatge, parlarà de la seva recerca sobre com la sensibilitat a la prosòdia modela el cervell lector en una conferència que tindrà lloc a la Facultat de Psicologia el proper 11 de desembre, a les 12,30 h, a l'aula P-24.

04/12/2017

L'11 de desembre, Marie Lallier, investigadora del Basque Center on Cognition Brain and Language, pronunciarà conferència "Com la sensibilitat al ritme modela el cervell lector?" a la Facultat de Psicologia. Tindrà lloc a l'aula P-24, a les 12,30 h.

Lallier dirigeix el grup de recerca de trastorns del desenvolupament del llenguatge del Basque Center on Cognition Brain and Language (BCBL), centre situat a Sant Sebastià. El 2011, va obtenir una beca Marie Curie de dos anys per part de la Comissió Europea per investigar l'impacte del bilingüisme sobre el desenvolupament de la lectura. Des de llavors, ha treballat en projectes relacionats amb la lectura i l'adquisició del llenguatge en nens i adults monolingües i bilingües, amb i sense dislèxia, utilitzant diverses tècniques conductuals i de neuroimatge. Treballa en estreta col·laboració amb els clínics per posar en pràctica la seva recerca.

A la conferència, Lallier presentarà els estudis recents duts a terme pel seu grup del BCBL, que mostren com la nostra capacitat de percebre un estímul rítmic pot afectar el desenvolupament de la lectura. Tractarà de demostrar que la prosòdia -la música i el ritme del llenguatge- juga un paper fonamental a l'hora de desenvolupar les representacions fonològiques que s'utilitzen mentre llegim. A més, desvetllarà que la capacitat per sincronitzar-se a un ritme auditiu permet preparar el cervell per al processament ortogràfic lector, tot i que l'adquisició de la lectura no ha començat de manera formal.

Aquesta conferència estava prevista per a l'acte d'inauguració del curs acadèmic de la Facultat, el 9 d'octubre passat, que finalment va ser suspès.

Més informació: Facultat de Psicologia

 

Notícies relacionades

Totes les notícies