Sala de premsa Premsa i mitjans

Luis Fernando Morales publica un llibre sobre muntatge a Focal Press

Editing and Montage in International Film and Video: Theory and Technique
Per primera vegada, un investigador espanyol ha publicat a la col·lecció Focal Press (Routledge): Luis Fernando Morales, professor de la Facultat de Ciències de la Comunicació, ha publicat Editing and Montage in International Film and Video: Theory and Technique.

17/05/2017

Luís Fernando Morales, professor del Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual de la UAB, ha publicat el llibre Editing and Montage in International Film and Video: Theory and Technique dins de la col·lecció Focal Press de l'editorial anglesa Routledge-Taylor & Francis. Morales es converteix així en el primer investigador espanyol que publica a Focal Press, un destacat segell editorial de llibres sobre tecnologia de mitjans de comunicació.

En aquest treball, l'autor ofereix un apropament teòric i pràctic complert a l'art i la tècnica del muntatge de cinema i l'edició de vídeo. Els diferents capítols del llibre expliquen, amb detall i de manera didàctica, aspectes diversos com la història, la tecnologia, la teoria i les tècniques narratives audiovisuals.

S'aborda també les operacions pràctiques, la psicologia i els efectes cognitius de l'edició a través d'exemples de pel·lícules, programes i sèries de televisió, notícies, anuncis de publicitat, videoclips i formats interactius per a telèfons mòbils. L'obra inclou, a més, un apartat especial amb exercicis d'autoformació, amb l'objectiu de què, al voltant d'exemples visuals, els lectors puguin posar en pràctica els fonaments de la teoria de l'edició.

Morales és llicenciat en ciències de la comunicació per la Universitat de Lima i està titulat en màster i doctorat en comunicació audiovisual i publicitat per la UAB. És autor de Teoría y Práctica de la edición en vídeo i de nombrosos articles de recerca per a revistes acadèmiques. L'any 2010, va publicar, a la UAB, la seva tesi doctoral, titulada Diseño para el estudio del impacto perceptivo del overlapping audiovisual.