Luis Alberto de Cuenca i José Manuel Blecua debaten sobre llengua i literatura

Luis Alberto de Cuenca i José Manuel Blecua

Luis Alberto de Cuenca, exdirector de la Biblioteca Nacional, i José Manuel Blecua, exdirector de la Reial Acadèmia Espanyola, dissertaran sobre la llengua i la literatura avui dia al III Diàleg per al Coneixement UAB-Societat, que tindrà lloc el 22 de juny, a l'Escola de Postgrau.

29/05/2017

El 22 de juny, a les 13 h, tindrà lloc el III Diàleg per al Coneixement UAB-Societat, titulat "Llengua i literatura avui". Hi intervindran Luis Alberto de Cuenca, professor de recerca del CSIC, i José Manuel Blecua, catedràtic jubilat del Departament de Filologia Espanyola de la UAB.

De Cuenca és també president del Reial Patronat de la Biblioteca Nacional, institució de la qual va ser també director. Va ser, a més, secretari d'Estat de Cultura entre els anys 2000 i 2004. És autor d'una àmplia obra poètica i assagística i ha traduït nombrosos autors clàssics (Homer, Eurípides, Virgili...) i medievals (Ramon Llull, Chrétien de Troyes, Geoffrey de Monmouth...), entre d'altres. Ha rebut nombroses distincions, com ara els premis nacionals de poesia, traducció i crítica.

Per la seva banda, Blecua ha estat director de la Reial Acadèmia Espanyola i director acadèmic de l'Institut Cervantes. Entre les seves obres, destaquen, per exemple, Atlas de la literatura española, Estudios de grafemática en el dominio hispánico (coeditor) o Diccionario general de sinónimos y antónimos (director). Entre altres reconeixements, ha rebut la Gran Creu de l'Ordre Civil d'Alfons X, ha estat nomenat doctor honoris causa per la Universidad Carlos III i ha rebut el premi Amic dels Amics de l'Associació d'Amics de la UAB.

Aquest cicle de debats està organitzat per l'Escola de Postgrau de la UAB. Per assitir-hi, és necessari enviar un correu prèviament a l'adreça ep.direccio.actes@uab.cat.