Sala de premsa Premsa i mitjans

La UAB inicia la migració total del Campus Virtual cap a l'entorn Moodle

CVEntornMoodle
La plataforma docent virtual de la UAB, el Campus Virtual, es basarà en l'entorn Moodle a partir del curs 2017-2018. Des del mes de gener i fins al juliol, s'ha iniciat un procés d'informació i formació (Pla de Migració) adreçat a tot el professorat per tal que s'endinsi en aquest entorn, el més utilitzat a nivell universitari europeu.

02/03/2017

El nou entorn virtual serà utilitzat per més de 3.400 professors de la UAB i els més de 40.000 estudiants.

Per encàrrec del Vicerectorat de Programació Acadèmica i de Qualitat, la professora Mercè Rullan, de l’Escola d’Enginyeria, i l’Àrea de Planificació de Sistemes d’Informació de la UAB, estan fent des del mes de gener i fins el març, tot un seguit de sessions informatives per tots els centres i facultats de l'Autònoma amb l'objectiu de transmetre al professorat la necessitat de canvi cap al nou entorn, perdre qualsevol por a aquest procés visualitzant la simplicitat de les funcions més bàsiques del Moodle i explicant les accions de suport que es desplegaran.

Entre aquestes accions de suport hi ha l'autoformació online amb reconeixement de 8 hores per a la realització d'un curs virtual, el suport del CAS i la cita prèvia presencial a diferents centres (SID).

L'actual entorn virtual de la UAB, el Campus Virtual, integra dues parts clarament diferenciades: el "Campus Clàssic" -que data del 2002 i fou desenvolupat per la OAID- i les Aules Moodle -eina de programari lliure que es va començar a utilitzar al 2006, tot i que no era obligatori fer-lo servir per part del professorat-.

El cap de la Unitat de Planificació, Juan Antonio Martínez, va explicar en la sessió informativa a la Facultat de Medicina, el passat 17 de febrer, que "s'ha vist la necessitat d'unificar el Campus Virtual fent servir un programari lliure com "Moodle" per tots els avantatges que suposarà i perque constitueix el nucli d'un ecosistema d'e-Learning, on hi ha també altres peces com ara un programari específic per a la gestió del TFG (Treball Fi de Grau) o un programari antiplagi, per posar alguns exemples".

"Creiem que l'evolució de l'entorn, a part de ser tecnològicament imprescindible, és positiva tant per als alumnes com per als professors", explica Quim Campuzano, cap de l'Àrea de Planificació de Sistemes d'Informació.

Fins al 30 de març el professorat té a la seva disposició un enllaç a la portada del Campus Virtual (https://cv.uab.cat/) amb una pestanya titulada "Primers passos amb Moodle". Hi haurà la possibilitat de seguir un curs específic d'autoformació sobre Moodle i es podran crear aules de prova en aquest entorn. El 10 de juliol s'iniciarà la creació d'aules vinculades al nou curs acadèmic (2017-2018), coincidint amb l'inici del nou curs acadèmic a efectes del Campus Virtual".

A partir del 4 de setembre està previst que s'inicii l'activitat docent només amb aules Moodle, que és l'estàndard en l'àmbit dels entorns virtuals d'aprenentatge, tant pre-universitaris com universitaris, i en particular, en l'àmbit europeu. Les aules antigues amb l'entorn del campus clàssic es podran continuar consultant (de fet, sempre es mantenen visibles dos cursos).

El nou entorn Moodle és més potent i funcional que el que té el campus clàssic. Estarà adaptat per a dispositius mòbils i tindrà una app. "Té multitud de possiblitats, des de crear grups específics per a pràctiques, fer qüestionaris, connectar en el futur amb laboratoris virtuals o amb l'eina específica de Treball Fi d'Estudis, etc", explicava Quim Campuzano davant del professorat de Medicina.